مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام:

۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نورالدین رحیمی مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان دهلران اظهار داشت: ۵ دهک اول جامعه بدون مراجعه به ادارات بیمه سلامت با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی سازمان ثبت احوال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

رحیمی ادامه داد: بیمه شدگان سالیانه دومیلیون بار به مراکز درمانی دولتی و خصوصی سطح استان مراجعه می‌کنند وسالیانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیمه شدگان به مراکز طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: حدود ۴۰ هزار نفر بیمه شده در شهرستان دهلران وجود دارد که از این تعداد ۲۶ هزار نفر جمعیت روستائیان و عشایر هستند.

وی افزود: سالیانه حدود ۳۸ میلیارد تومان برای بیمه شدگان این شهرستان هزینه می‌شود.

رحیمی ادامه داد: یکی از خدمات ارزشمند در این دولت تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج است که در گذشته تنها چهار بیماری، تالاسمی، دیالیز، ام اس و بیماری خاص حمایت می‌شدند، ولی در حال حاضر ۱۰۷ بیماری خاص، صعب العلاج و نادر تحت حمایت بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: در سطح استان حدود ۱۱ هزار ۸۰۰ نفر که داری بیماری‌های خاص و صعب العلاج شناسایی شده است که از این میزان یک هزار نفر آن‌ها در شهرستان دهلران است.

وی افزود: در این دولت ۲۷ بسته خدمتی برای بیماران خاص تعریف شده که وقتی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند هزینه آن‌ها رایگان است و در بحث ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج که حمایت‌های ۱۰۰ درصدی در رابطه با این بیماران انجام می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: خدماتی خوبی در بحث فرزندآوری و پوشش ۹۰ درصدی خدمات ناباروری در مراکز دولتی و همچنین پرداخت سهم سازمان در مراکز خصوصی به بیمه شدگان انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام تصریح کرد: پزشک خانواده شهری که در سطح استان عملیاتی شده است و ۱۵ هزار نفر از محلات کم برخوردار در سطح استان تحت بیمه قرار گرفته‌اند

وی ادامه داد: همچنین خدمات توانبخشی برای مددجویان بهزیستی و نیز توسط بیمه سلامت انجام می‌شود.

رحیمی گفت: بیمه سلامت به دنبال ارتقای خدمات برای افراد تحت پوشش است به طوری که در استان ۴۵۰ مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان است و از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان به مراکز دولتی و غیر دولتی طرف قرارداد پرداخت شده است.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.