نظرسنجی: بایدن حمایت کمتری نسبت به دیگر روسای جمهور آمریکا دارد

نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان می‌دهد که بایدن حمایت کمتری نسبت به دیگر روسای جمهور آمریکا دارد.

بر اساس نظرسنجی اخیر گالوپ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ممکن است با شرایط سخت تری روبرو شود، زیرا تنها ۳۸ درصد از رای دهندگان معتقدند که او شایسته دوره دوم ریاست جمهوری است. این در حالی است که دونالد ترامپ، رقیب احتمالی او در ژانویه ۲۰۲۰ در کمترین حالت ۵۰ درصد محبوبیت داشت.

به گزارش هندوستان تایمز، رای دهندگان از نگرانی‌های خود دریغ نمی‌کنند و مسائلی مانند وضعیت مرزی، تورم، خروج ارتش آمریکا از افغانستان و سن بایدن را در صدر فهرست قرار داده اند. این امر باعث شده است که ۳۸.۹ درصد از رأی دهندگان دوره قبلی، و ۵۵ درصد از مجموع آمریکایی‌ها مخالفت خود را با ریاست جمهوری دوباره بایدن اعلام کنند.

سابقه تاریخی مهم است

در حالی که برآورد اولیه گالوپ همیشه نتیجه نهایی انتخابات را پیش بینی نمی‌کند، شایان ذکر است که ترامپ و جورج هربرت بوش هر دو با برآورد‌های اولیه امتیازی کمتر از بایدن داشتند، اما در انتخابات به ترتیب با هفت و هشت امتیاز شکست خورد.

سن به یک عامل تبدیل می‌شود

سن بایدن یک چالش منحصر به فرد است. او در پایان دوره دوم ۸۶ ساله می‌شود. نگرانی در مورد توانایی‌های جسمی و شناختی او در ذهن رأی دهندگان است. یک نظرسنجی از مرکز تحقیقات روابط عمومی Associated Press-NORC نشان داد که ۷۷ درصد از رای دهندگان فکر می‌کنند بایدن برای دوره دوم ریاست جمهوری بسیار پیر است.

سن ترامپ در کانون توجه است

ترامپ، اگرچه بر آمادگی شناختی خود اصرار دارد، اما با نگرانی‌های مربوط به سن نیز مواجه است. نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که ۴۸ درصد معتقدند که او برای کاندیداتوری دوباره سن زیادی دارد. با این حال، رقابت یک به یک با بایدن در همان نظرسنجی، ترامپ را در صدر قرار می‌دهد و پیچیدگی ملاحظات رای دهندگان را برجسته می‌کند.

در حالی که نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک، بایدن را با شش امتیاز از ترامپ جلوتر قرار می‌دهد، بررسی‌های دیگر، از جمله نظرسنجی رویترز/ایپسوس، نشان می‌دهد که ترامپ در «سلامت جسمی و روانی لازم برای رئیس‌جمهوری» با اختلاف قابل توجهی ۲۳ امتیازی پیشتاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار