بایدن در جلسات خصوصی به نتانیاهو توهین می‌کند

منابع آمریکایی فاش کردند بایدن در جلسات خصوصی خود به دلیل اختلافی که با نخست وزیر صهیونیست‌ها دارد، او را مرد بد و رذل توصیف کرده است.

رسانه‌های آمریکایی تنش بی‌سابقه‌ای را میان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فاش کردند. این تنش به جایی رسید که بایدن، نتانیاهو را با الفاظی توهین‌آمیز توصیف کرد. رئیس‌جمهور آمریکا با این کار نشان داد از سیاستی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در داخل رژیم دنبال می‌کند، خشمگین است. 

مجله آمریکایی پولیتیکو در مقاله‌ای نوشت که بایدن در گفتگو‌های خصوصی نتانیاهو را مرد بد و رذل توصیف کرده است. از سوی دیگر، اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، توهین بایدن به نتانیاهو را تکذیب و ادعا کرد که بایدن این را نگفته و نخواهد گفت. این مقام کاخ سفید همچنین اعلام کرد که بایدن و نتانیاهو رابطه‌ای که دهه‌ها ادامه داشته و با احترام مشخص می‌شود را ادامه خواهند داد.

تنش بین بایدن و نتانیاهو به دلیل اختلاف نظر در مورد طرح کابینه صهیونیستی موسوم به اصلاحات قضایی، اقدامات وزرای راست افراطی در کابینه و برنامه‌های آن در رابطه با غزه، یکی از ویژگی‌های غالب روابط آن‌ها در سال گذشته بوده است. 

پیش از این در سال ۲۰۲۳، بایدن از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا با توجه به اعتراضات گسترده‌ای که اراضی اشغالی در مخالفت با طرح قضایی وجود دارد، از طرح اصلاحات قضایی پرهیز کند، اما نتانیاهو در پاسخ به این خواسته‌ها گفت که تصمیمات خود را بر اثر فشار خارجی نمی‌گیرد. 

از سویی دیگر در حالی که دولت بایدن بر چارچوبی فشار می‌آورد که در نهایت منجر به تشکیل کشور فلسطین شود، نتانیاهو در اظهارات خود در هفته‌های اخیر هرگونه طرحی را که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، رد کرد.

شبکه آمریکایی NBC News نیز در ژانویه گزارش داد که دولت بایدن جلساتی را با نمایندگان مخالف کنست و نمایندگان جامعه مدنی صهیونیستی آغاز کرده است، زیرا دولت آمریکا انتظار دارد نتانیاهو کابینه بعدی صهیونیستی را رهبری نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
مثلا میخواد بگه موافق حمله و جنگ نیست ای...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اگر جلسه خصوصی بوده شما از کجا فهمیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
همه جای دنیا در جلسات خصوصی حرف ها تقریبا ۳۶۰ درجه با شعارهای جلسات عمومی زاویه دارد..واقعیت ها در جلسات خصوصی گفته می شود و دروغ ها در بین مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بایدن آلزایمری این کارها. را می کنه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
همه تان پست و رذل و جنایتکار هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اخرین ما نفهمیدیم امریکا دست اسراییله با اسراییل دست امریکا... شما همیشه میگفتید امریکا رو صهوینیست ها اداره میکنن
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۵:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام.گور پدر آمریکا و اسراییل،با این تیتر زمان را از دست دادم بخاطر دو حرف ناسزا، که گفته یا نگفته. منبع خبری خود را از این شبهات پوچ و بی محتوا نکنید.
France
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
جفتشون یه گوهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بایدن رد داده.خداراشکرامریکا یک رئیس جمهورسالم به خودش ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
غیر از این هم نیست
دنیا رو دارن همین یهودیا با توهمات نژادپرستانه دینی که دارن به سوی نیستی و نابودی میبرن
آخرین اخبار