احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در شهرستان پارس‌آباد در دست اجراست

نوبخت اژدری گفت: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال ۱۳۹۷ آغاز شده و برای تامین زیرساخت‌های لازم آن از قبیل گاز ، آب و برق تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه حدود ۷۰۰ هکتار به سرمایه‌گذاران واگذار شده است، افزود: ۳۰۰ هکتار دیگر از این پروژه در مرحله احداث سازه است و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته او، از این پروژه ۱۸۰ هکتار به طور کامل به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود ۳۵ هزار تن محصول گلخانه‌ای از این گلخانه برداشت شود.

اژدری میزان درآمد دلاری از این سطح را بالای ۳۰ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: فلفل دلمه‌ای، بادمجان لامپی ، خیار و گوجه عمده محصولات تولیدی این شهرک است و این محصولات به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر پنج شهرک تولیدی در استان فعال هستند که یکی از این واحدها شهرک دامپروری و چهار شهرک دیگر واحدهای گلخانه‌ای است.

او افزود: شهرک گلخانه‌ای قره قاباخ با وسعت ۱۰ هکتار به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده است ، شهرک گلخانه‌ای فیروزآباد هم در سطح ۱۰ هکتار به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ هکتار دیگر نیز در دست احداث است.

اژدری گفت: یک مجتمع گلخانه‌ای در بیله‌سوار مغان هم در حال احداث است که یک هکتار ازآن به بهره‌برداری رسیده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.