معاون رئیس جمهور:

اتکا به توان داخلی، نقطه قوت طرح سولفات پتاسیم شرکت املاح ایران است

منصوری گفت: سرمایه گذاری تکنولوژیک و اتکا به ظرفیت ملی در راه اندازی خط تولید، از نقاط قوت بهره برداری از طرح تولید سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران است.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری  در آیین افتتاحیه و بهره برداری از پروژه تولید سولفات پتاسیم شرکت املاح معدنی ایران گفت: در حال حاضر در دهه فجر سال ۱۴۰۲ شاهدیم که بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح استان سمنان به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: رشد شاخص‌های اقتصادی بسیار مطلوب، کاهش نرخ بیکاری با تحول چشمگیر و دستاورد‌های ارزنده و بهبود شاخص‌ها در حوزه اجتماعی از‌جمله مواردی است که در استان سمنان شاهد آن هستیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کود سولفات پتاسیم از نیاز‌های ضروری ما در کشور است که تولید سالانه ۴۰ هزار تُن کود در این شرکت امری ارزنده است.

منصوری ادامه داد: از لحاظ بیولوژیک و امنیت غذایی و در راستای خودکفایی، طرح‌هایی از این دست اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد که انشالله با اجرای این طرح و پروزه‌هایی مشابه از این دست، در سطح کشور در تولید سولفات پتاسیم به خودکفایی خواهیم رسید.

منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن ابراز امیدواری برای پویایی و تحرک هرچه بیشتر این واحد تولیدی، گفت: دولت به صورت انحصاری خریدار این محصول است که با خرید محصولات تولیدی این طرح، سولفات پتاسیم را در راستای تامین امنیت غذایی و خودکفایی، در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار