افتتاح ۴۹۲ پروژه عمرانی و زیربنایی در حوزه عشایری کشور

رئیس سازمان امور عشایری کشور از افتتاح ۴۹۲ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری قریب به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

شایان نادری گفت: بخش اعظم این پروژه‌ها افتتاحی و ۱۲ پروژه نیز کلنگ‌زنی است و از این پروژه‌ها در مجموع ۲۰ هزار خانوار عشایری در نقاط مختلف کشور منتفع خواهند شد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور افزود: یکی از پروژه‌های بزرگی که در استان اردبیل اجرا شده را طرح تفکیک آب شرب و کشاورزی آج‌اشمه به ارزش ۳۲۰ میلیارد ریال ذکر کرد که امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

او گفت:  امروز در استان اردبیل در مجموع چهار هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال پروژه افتتاح شده و عشایر استان از این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، تنوع پروژه‌های اجرا شده در حوزه‌های مختلف زیرساختی استان اردبیل در حوزه وزارت جهاد کشاورزی مطلوب بوده و این روند در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان امور عشایری کشور در ادامه در خصوص طرح تولید گوشت قراردادی در کشور تصریح کرد: در قالب این طرح که با همکاری سازمان پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی، معاونت تولیدات دام، سازمان امور عشایری و اتحادیه عشایری اجرا خواهد شد، در گام اول یک میلیون راس دام تولید خواهد شد.

او با بیان اینکه در این ساز و کار مشکل نقدینگی عشایر برطرف می شود، گفت: بر اساس ساز و کار اتخاذ شده در این طرح، نهاده به صورت مدت‌دار در اختیار عشایر قرار داده شده و به ازای نهاده‌ای که دریافت کرده‌اند در بازه زمانی قید شده در قرارداد گوشت تحویل می‌دهند.

نادری همچنین از اجرای طرح مکمل "به‌گزینی" در کشور خبر داد و افزود: در این طرح هم با روش‌های نوین در حوزه تولید مثل روش‌های هورمون، سیدرگذاری و اسنفج، چند قلوزایی در دام‌هایی که آبستن نشدند به صورت خارج از فصل هدف‌گذاری شده است.

اوگفت: هدف از اجرای این طرح‌ها این است که بخشی از دام مولدی که طی سال‌های اخیر حذف شده را جایگزین کرده و گوشت مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.