مدیرکل منابع طبیعی اردبیل:

۴۰ میلیون درخت در استان اردبیل کاشته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در طرح ملی و مردمی کاشت درخت در کشور ۴۰ میلیون درخت در استان اردبیل کاشته می‌شود.

محمود قلیزاده در جلسه وبیناری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، اظهار کرد: به دلیل چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی که در سطح جهان وجود دارد، توجه به منابع طبیعی و کاشت درخت به منظور افزایش سرانه فضای سبز جهانی در دستور کار کشور‌ها قرار گرفته است.

او تصریح کرد: رهبر انقلاب به موضوع درخت و درختکاری اهمیت زیادی می‌دهند و در اسفند سال گذشته نیز با کاشت سه نهال این موضوع را نشان دادند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اگر هر ایرانی بتواند در سال سه اصله نهال بکارد، به هدف‌گذاری یک میلیارد در طی چهار سال به راحتی دست خواهیم یافت.

قلیزاده افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج به دلیل ارتباط گسترده که با مردم دارند، می‌توانند حلقه متصل‌کننده منابع طبیعی و مردم باشند تا بتوانیم این طرح را در بین مردم ترویج و نهادینه کنیم.

او بیان کرد: در بحث درختکاری و نهال‌کاری، سپاه و بسیج همیشه پای کار بوده‌اند و کار‌های خوبی توسط این نهاد انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
در اردبیل فقط منتظر اسفند ماه و روز درختکاری هستند ودر روز درختکاری هم الکی می گویند ما درخت کاری کردیم در حالی که اصلا درختی کاشته نمی شود ولی من خودم با چشمان خودم دیده ام که در شهر تهران و اطراف آن در طول سال درخت می کارند متاسفانه اردبیل و سرعین که شهر توریستی و گردشگری است اصلا نه یک پارک جنگلی وجود دارد و نه در خیابان هاییش درخت درست حسابی دارد متاسفانه