۹۰درصد تجهیزات پالایشگاه‌های پارس جنوبی بومی سازی شد

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ۹۰ درصد تجهیزات و کالا‌های مورد نیاز پالایشگاه‌های سیزده گانه این مجتمع گازی در دولت سیزدهم از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است.

 احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در دولت سیزدهم ۲۳ طرح از سوی شرکت‌های ساخت داخل و دانش‌بنیان تایید و داخلی‌سازی ساخته شده است.

وی افزود: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی با ثبت بیشترین میزان استفاده از قطعات و تجهیزات سازندگان داخلی، رتبه نخست کشور را میان زیرمجموعه‌های وزارت نفت به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پاس جنوبی یادآور شد: مهندسی معکوس نیروی انسانی متخصص پارس جنوبی و میدان دادن به سازندگان و دانش‌بنیان‌ها سبب شده پارسال ۱۷۶ کالای مهم و حیاتی توسط سازندگان ایرانی در این مجموعه بزرگ نصب، راه‌اندازی و داخلی سازی شود.

وی ادامه داد: با توان و دانش فرزندان ایرانی در ۹ ماه سال جاری نیز، ۴۵ کالای بسیار کلیدی ساخت سازندگان و تولیدکنندگان داخلی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی بومی‌سازی و با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است.

باهوش تصریح کرد: توجه به توان کارکنان خلاق، نوآور و مبتکر و منابع متخصص درون مجتمع گاز پارس جنوبی، تحقق تولید پایدار و داخلی سازی قطعات و تجهیزات را تسهیل کرده و این مسیر با قوت برای عزت و سربلندی کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون به مرکز خلاقیت و نوآوری در سطح وزارت نفت تبدیل شده و شرکت‌های فناور و دانش بنیان می‌توانند با شناسایی نیاز‌های مهم و راهبردی این مجتمع عظیم مسیر شکوفایی و پیشرفت خود را هموارتر کنند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهارکرد: این مجموعه بزرگ گازی کشور با تدبیر مدیران و تلاش کارکنان ضمن بهره‌مندی از ظرفیت قانون تولید بار اول، رتبه نخست را طی چهار سال اجرای این برنامه در میان شرکت‌های دولتی کسب کرده است.

وی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون، ۴۲ طرح زیربنایی و استراتژیک تولید بار اول تهیه و جهت کارگروه تولید بار اول معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال کرده است که بیش از نیمی از آن‌ها مورد تایید نهایی و اجرایی قرار گرفته و مابقی طرح‌ها در حال ارزیابی و مراحل نهایی را طی می‌کنند.

باهوش گفت: برای اجرای این طرح‌ها که شامل کالا‌ها و تجهیزات حیاتی و بسیار مهم مجتمع گاز پارس جنوبی هستند با ۱۷ شرکت دانش بنیان قرارداد‌هایی از نوع ساخت بار اول مبنی بر قانون جهش تولید منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.