تولید روزانه بنزین به ۱۳۰ میلیون لیتر می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: به تولید روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در کشور می‌رسیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با احداث پالایشگاه‌های جدید و کیفی‌سازی پالایشگاه‌های موجود به تولید روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در کشور می‌رسیم.

جلیل سالاری معاون وزیر نفت در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از پالایشگاه تهران گفت: در حال حاضر نزدیک به  ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین و ۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی CNG  در کشور مصرف می‌شود که رقم بالایی به نظر می‌آید و نیازمند بهینه‌سازی است. 

او در خصوص میزان مصرف سوخت در کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون خودرو فرسوده در کشور داریم که روزانه بین  ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر بنزین مازاد خواهیم داشت که می‌توان این مقدار را در سبد صادراتی قرار داد.

سالاری همچنین در خصوص احداث پالایشگاه‌های جدید گفت: این پالایشگاه ها در جهت  کیفی‌سازی پالایشگاه‌های موجود و انجام اقدام‌های لازم در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای احداث می شوند که شرکت‌های پالایشی می‌توانند به تولید روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در کشور دست یابند.

او  در خصوص واردات بنزین گفت: واردات بنزین هم تنها در شرایطی که پالایشگاه‌ها تعمیرات اساسی دارند، انجام می‌شود.

به گفته او، در حال حاضر بحث بنزین ۳ نرخی هم مطرح نیست.

او افزود: در همه پالایشگاه‌ها طرح خاموش کردن فلرها را در دستور کار داریم. در دو پالایشگاه باقی مانده نیز این طرح در حال اجرا شدن است و حوزه بازیافت گازهای‌ مشعل در همه شرکت‌های پالایشی انجام شده و آنچه مانده در حوزه بالادست بوده که آن هم در طرح‌های بازیافت در مجموعه وزارت نفت است که آن‌ها هم انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
پس بنزین کی بالا میره اخه یه هرازی ودوهزار تومانی برا یک لیتر بنزین که کارگران شرکتای بزرگ الومینیوم وشراکت نفتی ایران که ماهی سی تا صدمیلیون حقوق میگیرن واقعا سه هزارتومان برا بنزین کمه حداقل لیتری ده هزار باید باشه تا تعادل همه چیزبرقرار باشه ده لیترش میشه صد تومن برا چهار پنج روز میبره خودرو
Germany
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
فقط کافیه حساب کنی قیمت هر لیتر بنزین در دنیا الان حدود 100 هزار تومنه و دولت داره چه یارانه وحشتناکی به مردم میده!!
اگر نصف این میزان تولید رو صادر می کردیم ببینید چقدر ثروت نصیب کشور می شد!
آخرین اخبار