دست‌کم ۴۶ نفر در آتش‌سوزی‌های جنگلی شیلی جان باختند + تصاویر

رئیس جمهور شیلی از کشته شدن ۴۶ تن بر اثر آتش سوزی‌های جنگلی در مرکز این کشور خبر داد.

گابریل بوریچ، رئیس جمهور شیلی گفت که دست کم ۴۶ نفر در آتش سوزی‌های جنگلی که از روز جمعه در مرکز شیلی شعله ور شده است، کشته شده اند. 

در همین حال خبرگزاری رویترز از افزایش شمار کشته‌ها به ۵۱ تن خبر داد.

بوریچ گفت: تعداد قربانیان همچنان در حال افزایش است، زیرا ۹۲ آتش سوزی همچنان فعال است. با توجه به شرایط این فاجعه، مطمئناً تعداد قربانیان طی چند ساعت آینده افزایش خواهد یافت. شرایط واقعاً بسیار سخت است.

وی اعلام کرد که دولت در حال استقرار واحد‌های نظامی اضافی است و وعده داد که برای مهار آتش سوزی از هیچ منابعی دریغ نخواهد شد.

نزدیک به یک میلیون نفر در مرکز شیلی زندگی می‌کنند و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ خانه ویران شده است. دود سیاه در بسیاری از بخش‌های منطقه والپارایسو در مرکز شیلی را فرا گرفته است. در حالی که آتش‌نشانان با استفاده از هلیکوپتر و کامیون‌ها برای خاموش کردن شعله‌ها تلاش می‌کردند. مقامات شیلیایی روز شنبه گفتند که مناطق اطراف شهر توریستی ساحلی وینا دل مار بیشترین آسیب را دیده اند و تیم‌های امداد برای رسیدن به تمام مناطق آسیب دیده تلاش می‌کردند.

آژانس بلایای طبیعی شیلی گفت که تعداد کشته‌ها به این معنی است که این مرگبارترین آتش سوزی در جنگل‌های شیلی در دهه گذشته است.

آتش‌سوزی‌ خانه ها شیلی

آتش سوزی در شیلی

سوختن جنگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار