بهره برداری از ۱۴ هزار واحد مسکن نهضت ملی در هرمزگان

با حضور وزیر راه و شهرسازی بیش از ۱۴ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی در هرمزگان به بهره برداری رسید.

 بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۱۴ هزار واحد مسکن نهضت ملی در هرمزگان گفت: تعهد هرمزگان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۶ هزار واحد بود که از این شمار تاکنون ۲۰ هزار واحد از تعهد استان در مسکن سازی محقق شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار واحد مسکن دیگر هم با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ۱۶ هزار واحد هم در حوزه خود مالکی در شهر‌ها در حال ساخت است که تسهیلاتش در دولت مصوب شده است.

بذرپاش گفت: هدفگذاری هرمزگان در ساخت مسکن روستایی نیز ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد است که ۹ هزار واحد آن تحویل، و بقیه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: آماده سازی ۲۸ هزار قطعه زمین در بیش از صد روستا و جزایر استان هم آغاز شده است و در فواصل مختلف به متقاضیان نهضت ملی در روستا‌ها، اهدا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مجتمع ۱۶۰ واحدی پیامبر اعظم بندرعباس هم که به نمایندگی از شش هزار و ۶۰۰ واحد هدفگذاری شده بوده، به بهره برداری رسید.

بذرپاش افزود: هر شش ماه یکبار ۵۰۰ واحد به متقاضیان تحویل داده میشود.

وی گفت: فرآیند تحویل واحد‌های نهضت ملی مسکن به متقاضیان آغاز شده است و تا پایان دولت سیزدهم هر چند ماه یکبار واحد‌های دیگر تحویل داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هرمزگان در حوزه نهضت ملی مسکن پیشرفت خوبی در حوزه شهری، روستایی، تامین زمین، خودمالکی و بافت فرسوده داشته است.

بذرپاش گفت: در ۸ سال دولت‌های گذشته تنها ۳۶ هکتار زمین در روستا و شهر برای مسکن سازی واگذار شده بود، اما در این دولت تاکنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در حوزه‌های شهری و روستایی واگذار شده که نشان دهنده تصمیم جدی دولت در زمینه ساخت مسکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.