امضای تفاهم نامه بانک سهم آب استان قزوین

تفاهم نامه بانک سهم آب در استان قزوین مطابق با طرح الگوی دشت متعادل پایدار منعقد شد.

تفاهم نامه بانک سهم آب استان مطابق با طرح الگوی دشت متعادل پایدار بین معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت سهامی آب منطقه‌ای و شرکت دانش بنیان امضا شد. 

در این تفاهم نامه با طرح الگوی دشت متعادل پایدار که توسط شرکت دانش‌بنیان طراحی شده است سامانه بانک سهم آب ایجاد می‌شود که به دنبال آن کلیه آب بران می‌توانند از میزان مصرف و باقیمانده آب مربوط به سهمیه خودشان اطلاع پیدا کنند. 

بانک سهم آب بانک کامل اطلاعاتی از آب زیرزمینی استان است که در آن به صورت شفاف اطلاعاتی مثل میزان مصرف، اطلاعات مربوط به آب دشت و وصول مطالبات قابل دسترس است، این طرح در ادامه بازار آب برای نخستین بار در استان اجرایی شده است. 

 در این زمینه هوشمندسازی کلیه‌ی چاه‌های آب شرب، صنعت و کشاورزی، مکانیسم نگهداری و بهره‌برداری از سیستم‌های اندازه‌گیری و مدیریت (کنتور هوشمند)، سامانه نظارت بر سیستم‌های اندازه‌گیری هوشمند آب (رصد‌خانه)، پیاده سازی سامانه مدیریت شارژ (سهم‌آب سالیانه چاه) و تهیه گزارش‌های مدیریتی از وضعیت برداشت آب و حسابداری آب از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد. 

طبق این تفاهم نامه تصویب فرایند‌های مورد نیاز در کمیسیون‌های تخصصی، نظارت بر حسن اجرای طرح در سطح کلان و ایجاد فضای تعامل سایر ارگان‌ها برعهده استانداری است، همچنین نظارت علمی بر اجرای تعهدات شرکت دانش بنیان نیز بر عهده معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.