معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو:

۸۵ درصد مشترکان برق کشور خوش مصرف هستند

رضایی گفت: ۸۵ درصد از مشترکان برق خانگی کشور در محدوده الگوی مصرف قرار داشته و طی ۲ سال گذشته با افزایش تعرفه روبه‌رو نشده‌اند.

یزدان رضایی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو روز چهارشنبه در جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب استان قم، افزود: تعرفه پلکانی برق طی ۲ سال گذشته بدون تنش اجرا شده که در قالب آن تعرفه خانوار‌های در محدوده الگوی مصرفی نسبت به گذشته بدون تغییر یا ارزان‌تر محاسبه شده و افراد پرمصرف با افزایش تعرفه به سمت رعایت الگوی مصرف سوق داده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم در بیشتر نقاط کشور مجبور به خاموشی اجباری بودیم که با اقدام‌های انجام شده طی ۲ سال گذشته، تابستان امسال هیچ‌گونه خاموشی پیش‌بینی‌شده اعمال نشد و ۲ میلیون مشترک جدید نیز به شرکت برق افزوده شد در حالیکه در این مدت میانگین دما ۲ درجه افزایش یافته بود.

صرفه‌جویی ۱۲ میلیارد کیلوواتی برق در کشور

رضایی اضافه کرد: در مجموع چهارماه گرم سالجاری، مشترکان خانگی برق ۱۲ میلیارد کیلووات‌ساعت کمتر نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ برق مصرف کردند.

وی همچنین عنوان کرد: سال آینده در حوزه آب نیز الگوی محدوده مصرفی در بخش آب خانگی و کشاورزی نیز به اجرا در خواهد آمد تا ضمن رعایت حال افراد خوش مصرف، از مصرف بی‌رویه برخی مشترکان جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی عرضه و تقاضا باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: در بخش مدیریت مصرف آب، باز تخصیص منابع آب فضای سبز و جداسازی بین آب شرب و با مصارف فضای سبز در اولویت باید باشد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: باز تخصیص آب از طرح‌های اولویت‌دار در کشور است که ضریب اطمینان آن بالا و کاملاً در دسترس است و از طرف دیگر در موضوع آب هیچ راهی جزء بازتخصیص آب و جداسازی آن از فضای سبز و سایر مصارف عمومی وجود ندارد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌ضرورت توسعه کار‌های بهینه‌سازی در حوزه برق، خاطرنشان کرد: در استان‌های کویری و گرم و خشک مانند قم، بهینه‌سازی مصرف برق از اهمیت بالای برخوردار است که تعویض لامپ‌های روشنایی معابر و تغییر فرهنگ استفاده از کولر‌های گازی، از جمله آنهاست.

وی یادآور شد: به‌خاطر اقلیم و وضعیت جغرافیایی قم، نیازمند کار‌های جهادی در خصوص بهینه‌سازی مصرف برق و بازتخصیص در مساله آب هستیم و حجم کار‌های انجام شده با نقطه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد.

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار