سوئد کمک به آنروا را قطع کرد

سوئد با پیروی از آمریکا کمک‌های خود را به آنروا قطع کرد.

خبرگزاری تی‌تی سوئد امروز سه‌شنبه به نقل از وزیر همکاری‌های توسعه بین‌المللی و تجارت خارجی، یوهان فورسل اعلام کرد، سوئد تصمیم گرفته است تا کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسوم به آنروا (UNRWA) را متوقف کند.

این تصمیم در پاسخ به ادعا‌هایی مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان آنروا در حمله حماس به اراضی اشغالی در ۷ اکتبر گرفته شده است.

وال استریت ژورنال چندی قبل در گزارش مدعی شد ۱۲ کارمند آنروا در حمله ۷ اکتبر حماس به اراضی اشغالی مشارکت داشته اند. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز پس از انتشار این گزارش مدعی شد این کارکنان به حماس در اسیر کردن شهرک نشینان کمک کرده اند. همین ادعا بهانه‌ای شد تا آمریکا و چند متحد آن از جمله، انگلیس، کانادا، رومانی، اتریش و ژاپن کمک‌های خود را به آنروا به حالت تعلیق درآورند. این در حالی بود که اسپانیا از تبعیت از آمریکا و دیگر کشور‌ها خودداری کرد.

اسپانیا تاکید کرد که حتی اگر ادعا‌ها درباره اقدامات ۱۲ نفر از کارکنان آنروا درست باشد نباید تلاش ۳۰۰۰۰ کارمند دیگر این نهاد را نادیده گرفت. این کشور اقدامات و فعالیت آنروا را برای کمک به غیرنظامیان در غزه در بحبوحه نبرد‌های اسرائیل و حماس ضروری دانست.

در همین حال، ۹ سازمان امداد و نجات در پیامی مشترک هشدار دادند که تعلیق کمک‌ها به آژانس کاریابی و امداد رسانی ویژه پناهندگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل جان ۲ میلیون نفر را در نوار غزه و منطقه تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۱ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
سلام اگر کل حامی مردم در اروپا و جهان فقط 1دلار به آندروا کمک کنند دیگر نیازی به کمک سران کشورهای متخاصم نیست
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
چون پدر خواست فرزند نه نگفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
دهن کجی پیاپی اسرائیل به رای دیوان بین المللی لاهه و قطعنامه های سازمان ملل در سایه حمایت تمام قد آمریکا و اروپا و سکوت ننگین دولتهای جهان خصوصا دول عربی همچون مصر و اردن و امارات و بحرین.
ظاهرا در جهان کشورها به درجه یک و دو تقسیم شده اند و کشورهای درجه یک مثل اسرائیل و آمریکا دارای حق کاپیتلاسیون بین المللی دارند و مجوز هر نوع جنایت بدون هیچ بازخواستی به آنها داده شده است.
معیارهای دوگانه غرب نباید از طرف سایر کشورها خصوصا کشورهای خاورمیانه و کشورهای مسلمان مورد پذیرش باشد چون با اینگونه تقسیم بندی مردم این کشورها هرگز طعم امنیت و پیشرفت را تجربه نخواهند نمود.
آخرین اخبار