اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر بر سر آزادی اسرا به توافق رسیدند/ پیش نویس توافق به حماس ارائه می‌شود

شبکه آمریکایی NBC گزارش داد که اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر در پاریس به توافق جدیدی برای آزادی تدریجی اسرای اسرائیلی در نوار غزه دست یافتند.

یک منبع آگاه از مذاکراتی که در آخر هفته در پاریس برگزار شد به شبکه آمریکایی NBC گفت که مذاکره کنندگان از اسرائیل، ایالات متحده، مصر و قطر به توافق جدیدی برای آزادی تدریجی اسرای اسرائیلی در نوار غزه دست یافته اند که با دوره‌هایی از توقف درگیری‌ها همراه خواهد بود؛ و پیش نویس توافق امروز به حماس ارائه خواهد شد.

سخنگوی دفتر نتانیاهو روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نشست اطلاعاتی که در اروپا برگزار شد چندی پیش با حضور دیوید بارنیا، رئیس موساد، رونین بار، رئیس شین بت، ژنرال ذخیره، یتزان آلون، رئیس سیا و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر و عباس کامل وزیر اطلاعات مصربه پایان رسید.» 

سخنگوی دفتر نتانیاهو این نشست را «سازنده» توصیف کرد، اما هنوز خلأ‌های محسوسی وجود دارد که طرفین در این هفته در جلسات تکمیلی که در این زمینه برگزار می‌شود، به بحث و گفتگو ادامه خواهند داد.

در همین حال، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر شامگاه امروز دوشنبه تأکید کرد که «تنش کنونی در غزه، به هیچ عنوان منجر به پیشرفت در مسئله بازگرداندن اسرای اسرائیلی و اسرای فلسطینی نخواهد شد.

به گفته مقامات اسرائیلی، ۱۳۲ اسیر اسرائیلی از جمله دو کودک و ۱۹ زن در غزه باقی مانده اند.

رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته خبر دادند که دیدار‌های رؤسای موساد و شاباک رژیم صهیونیستی با مسئولان آمریکایی، قطری و مصری در پاریس آغاز شد. هدف از این مذاکرات، «حرکت به سمت توافق جدید تبادل اسرا» بین اسرائیل و مقاومت فلسطین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
بدون آتش بس دائمی هیچ توجیهی برای آزادی اسرا وجود ندارد. تنها چیزی که اکنون در دست حماس هست همین ها هستند و اگر بدون آتش بس دائمی راضی به تبادل شوند خود زنی وحشتناک است.
آخرین اخبار