ذخایر سیب در سردخانه‌های مهاباد به ۶۸ هزار تُن کاهش یافت

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: ذخایر سیب در سردخانه‌های این شهرستان با فروش و ارسال آن به سایر نقاط کشور به ۶۸ هزار تُن کاهش یافته است.

صلاح الدین حقگوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: مشکل ارسال و صادرات سیب که ماه‌های گذشته ایجاد شده بود، طی یک ماه اخیر برطرف شده و در حال حاضر صادرات به کشور‌های منطقه به ویژه برخی کشور‌های شرقی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: هم اکنون مشکلی در رابطه با بازار فروش و ارسال این محصول وجود ندارد و باغداران در صورت تمایل می‌توانند سیب خود را در بازار بفروشند.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد افزود: امسال باغداران این شهرستان حدود ۱۷۰ هزار تُن سیب شامل ۱۳۵ هزار تن سیب درجه یک سردخانه‌ای و ۳۵ هزار تن سیب صنعتی را برداشت کردند.

وی ادامه داد: در این شهرستان هشت هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که هفت هزار هکتار آن بارور است و باغداران امسال به طور میانگین، ۲۰ تا ۲۲ تن در هر هکتار سیب برداشت کردند.

حقگوی با اشاره به فعالیت ۳۰ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان، گفت: این واحد‌های سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آن‌ها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.