روند کند صادرات سیب در مهاباد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: هم اکنون از مجموع ۱۱۵ هزار تن سیب تحویلی به سردخانه های این شهرستان، دو سوم آن راهی بازار‌های خارجی نشده است.

صلاح الدین حقگوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: در حال حاضر ۷۷ هزار تن سیب در سردخانه‌های شهرستان وجود دارد که از این میزان، ۲۳ هزار تن سیب قرمز و بقیه سیب زرد است.

وی اضافه کرد: همچنین از مجموع ۱۱۵ هزار تن سیب تحویلی به سردخانه ها، دو سوم آن هنوز راهی به بازار‌های خارجی پیدا نکرده است.

حقگوی در ادامه گفت: امیدواریم با تدابیر و برنامه ریزی‌های سازمان و وزارت جهادکشاورزی روند صادرات سیب در آینده نزدیک بهبود یابد.

آذربایجان‌غربی با تولید حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیب، رکورد تولید این محصول را در کشور دارد، اما تسهیل مسیر صادرات همچنان یکی از خواسته‌های اصلی باغداران و صادرکنندگان است.

صادرات این محصول هرساله به یکی از دغدغه‌های باغداران و مسئولان تبدیل می‌شود. امسال هم این مشکل جدی‌تر از گذشته شده و کارشناسان، عوامل مختلفی را در روند کند صادرات سیب مؤثر می‌دانند.

اما باید دید مسئولان، نسخه شفابخش واحدی را برای درمان درد مشترک باغداران و صادرکنندگان سیب در آذربایجان‌غربی خواهند پیچید؟

علت عمده این مشکل را باغداران و صادرکنندگان، نبود بازار‌های هدف مشخص می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.