سهم ایران از آب شیرین کن‌ها تنها دو درصد است

دبیر کل بنیاد جهانی انرژی کشور گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد آب شیرین کن‌ها در خاورمیانه است که تنها ۲ درصد در اختیار کشور ما است.

هزارخانی دبیر کل بنیاد جهانی انرژی گفت: انتقال تکنولوژی‌های پیشرفته همیشه مدنظر ما بوده و خواهد بود، برای رسیدن به توسعه پایدار،  نیازمند استفاده از  فناوری‌های نوین هستیم و بنیاد جهانی انرژی این قول را داده است که هر دانش و تجهیزاتی ایران نیاز داشته باشد را در اختیار کشور قرار دهد.

او گفت: خوشبختانه کشور ما دارای انرژی‌های خوبی است که متاسفانه نگاه مستمر و ویژه‌ای به این منبع خدادای نشده و همیشه ما به سمت خام فروشی رفته‌ایم. سرمایه کشور محدود به معادن مس، نفت، گاز و سایر مواد معدنی یا صنایع نیست بلکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه است؛ در دنیا نیز کشور‌هایی که برای سرمایه انسانی برنامه مناسب دارند، پیشرفت می‌کنند.

هزارخانی گفت: در بحث برق دانش‌های جدیدی پیش آمده، ولی هنوز ما روش قدیم و مازوت را داریم. امروز دنیا در بحث انرژی حرف اول را می‌زند و برای تغییر و تحول نیازمند سرمایه گذاری عظیم هستیم.

او گفت: امروز فناوری‌های به روز دنیا می‌تواند یک الگو موفق برای کشور ما باشد.

هزارخانی گفت: در حال حاضر ۱۳ درصد از آب شیرین کن‌های دنیا در اروپا و ۶۰ درصد در خاورمیانه است که از این تعداد فقط دو درصد سهم کشور ما است، منابع آبی در دنیا رو به کاهش است و فقط با تکنولوژی‌های به روز می‌توانیم از این موضوع عبور کنیم.

برچسب ها: اب شیرین کن ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وطنم ایران
۲۳:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
اگر عناصر قدرت را بازسازی کنید و نخبه ها و افراد جوان را سرکار بیاورید همه چیز درست می شود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
با سلام
نخبگان کشور ما خودشون صاحب ایده و به وجود آورنده تکنولوژی های ه روز هستند ،اما به شرطی که راه باز بشه و یک عده مدیران نون به رخ روز خور و بی سواد برن کنار ،.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
لطفا قبل از اینکه بی آبی کل کشور را احاطه کنه با گذاشتن دستگاه آب شیرین کن در دریاها مشکل بی آبی رو حل کنید نه مثل استان فارس که یک شبه 325,000 نفر بی آب بشن و تازه بخواین دنبال حل چاره باشید
آخرین اخبار