جذب ۷۳ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به مازندران

۷۳ درصد از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران جذب شد.

فرج الله فتح الله پور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: ۷۳ درصد از اعتبارات عمومی مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان تاکنون جذب شده است.

او با ابراز رضایت از روند تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران افزود: با تخصیص به موقع اعتبارات مصوب سفر، بسیاری از طرح‌های مهم و زیرساختی استان از جمله در بخش آب، حمل و نقل و فاضلاب که نقش پیشران و پشتیبان در تحقق رشد اقتصادی استان را دارند، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

فتح الله پور با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی در مازندران، گفت: لازمه تحقق این مهم استفاده و بهره گیری مطلوب از ظرفیت‌های موجود، افزایش بهره وری و همچنین جلب و جذب بیشنر سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

او افزود: با تخصیص به موقع اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور و همچنین تکمیل و بهره برداری از طرح‌های مهم و زیرساختی، شرایط و زمینه لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی مازندران محقق خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از تهیه و تدوین برنامه عملیاتی رشد اقتصادی هشت درصدی مازندران و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی استان خبرداد و گفت: یکی از موارد مهم در رشد اقتصادی، تامین انرژی برق و گاز است که در این بخش در کشور و از جمله در مازندران، با مشکلاتی مواجه هستیم و ناترازی‌هایی نیز وجود دارد.

او با بیان اینکه با ابلاغ برنامه رشد اقتصادی مازندران، ریل گذاری مناسبی نیز در مسیر دستگاه‌های اجرایی استان برای محقق شدن این مهم انجام گرفته است، افزود: در ارتباط با رفع مشکل ناترازی در تامین و مصرف برق و گاز، مقرر شد که دستگاه‌های اجرایی استان برنامه عملیاتی خود را در این بخش ارائه دهند.

فتح الله پور گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی، یکهزار و ۲۷۰ میلیارد ریال منابع سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

او افزود: بخشی از این میزان اعتبار از محل بودجه عمومی و بخش‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری بخش خصوصی، پرداخت تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی و همچنین منابع شهرداری‌ها تامبن خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار