خروج ۱۳۰ واحد صنعتی مازندران از تملک بانک‌ها

۱۳۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی مازندران از تملک بانک‌ها خارج و به چرخه تولید بازگشتند

یاسر امینی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۱۳۰ واحد صنعتی تملیکی بانک‌ها تعیین تکلیف و به متقاضیان جدید واگذار شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی به مساحت ۲۰۰۰ هزار هکتار در استان وچود دارد، افزود: ۲۹۱۰ قرار داد تجاری با پیش بینی اشتغال ۷۴ هزار نفر در مازندران با بهره برداران جدید امضا شده است. 

امینی ادامه داد:۱۷۹۰ واحد صنعتی که موجب اشتغال ۴۷ هزار نفر در استان شده اند هم اکنون درحال فعالیت هستند و ۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات و ۵۷۰ واحد صنعتی نیز در مرحله نصب سوله هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از پیشنهاد این شرکت به استاندار مازندران مبنی بر ایجاد کارگروه احیا و افزایش ظرفیت تولید استان با ریاست استاندار و دبیر شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: ۱۴۰ مصوبه برای احیا و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی استان در این کارگروه تصویب شده است که منجر به احیا ۱۱۰ واحد صنعتی و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید گردید.

امینی ادامه داد: ۸۶ هکتار از اراضی صنعتی استان در دوسال و نیم گذشته به متقاضیان جدید واگذار  و ۱۸۱ واحد صنعتی با بهره بردار جدید افتتاح شده است.

او افزود: ۶۵ هکتار از ۸۰ هکتار اراضی صنعتی راکد در استان در کمتر از سه سال گذشته آزاد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با بیان اینکه در مازندران به دلیل رونق صنایع کشاورزی و گردشگری، زمین برای توسعه شهرک‌های صنعتی همچون استان‌های کویری ایران وجود ندارد گفت: نسبت به سه سال گذشته شاهد رشد ۲۵۰ درصدی در تامین اعتبارات استانی بودیم.

او از رتبه دوم مازندران در انعقاد توافقنامه‌ها در حوزه عمرانی کشور خبر داد و گفت: احداث سه تصفیه خانه بزرگ برای شهرک‌های صنعتی شماره دو ساری، نکا و منصورکنده بابل، انتقال سند زمین یک هزار هکتاری در بهشهر از بانک زمین به شهرک‌های صنعتی استان که معادل ۵۰ درصد مساخت کل شهرک‌های صنعتی استان است از مصوبات سفر رییس جمهور به استان بود که در حال اجرا است.

امینی ادامه داد: رشد ۲۷۰ درصدی انعقاد قرارداد در حوزه زیرساختی و پیمانکاری در سطح استان و تاسیس شهرک ۴۰ هکتاری تخصصی صنایع تبدیلی کشاورزی از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.