مدیرکل آموزش و پرورش سمنان:

مبنای نظام تربیتی نهادینه شدن انگاره‌های ایرانی و اسلامی است

سیدجمال وزیری گفت: هدف نظام تعلیم و تربیتی پرورش دانش‌آموزان و آینده‌سازانی با نهادینه شدن انگاره‌های ایرانی و اسلامی است.

سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: خردورزی، مدیریت رفتاری و کلامی سه راهبرد مهم در آموزش و پرورش و اجرای آن بر عهده معلمان است.

وی افزود: نسل کنونی نسلی هوشمند و باذکاوت هستند و عصر فعلی عصر جهش اطلاعات است که دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف اطلاع کسب می‌کنند و در این شرایط باید هوشیارانه عمل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم «انگاره‌های ایرانی و اسلامی» در بین دانش‌آموزان نهادینه شود، باید معلمان به آموزش بر پایه خردورزی، مدیریت رفتاری و کلامی توجه کنند و البته ارتباط صمیمی (محبت، امنیت و آزادی) معلم با دانش‌آموز نقشی مهم در شکوفایی استعداد‌ها و هوش هیجانی دانش‌آموزان دارد و اجرای این راهبرد‌ها در دوره ابتدایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: مدیریت مدرسه مدیریت مشارکتی با پیشنهاد دانش‌آموزان است و این نوع مدیریت در راستای راهبرد «هر دانش‌آموز یک نقش و یک مهارت» پیش می‌رود.

وزیری تاکید کرد: دانش‌آموزان در راستای برنامه هویت‌بخشی باید دست کم در یکی از تشکل‌ها شرکت کنند و تشکل‌های دانش‌آموزی در مدرسه در ارتقای نقش مدیریتی و حل مسایل مدرسه کمک می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.