مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس:

تمرکز بر بازار‌های جدید گردشگری زیارت و سلامت در اولویت قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: ضروری است در حال حاضر تمرکز و اولویت فعالان دفاتر خدمات گردشگری، بر بازار‌های جدید در ۲ حوزه گردشگری سلامت و زیارت باشد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در نخستین نشست دفاتر خدمات گردشگری سلامت فارس با اشاره به اجرای تور‌های آشناسازی گردشگری سلامت و زیارت، اظهار کرد: کشور عراق در حوزه‌های زیارت و سلامت می‌تواند بازار بسیار خوبی برای فارس باشد، اما در حال حاضر استان از این بازار سهمی ندارد. 

او خطاب به فعالان دفاتر خدمات گردشگری، گفت: ضروری است در حال حاضر تمرکز و اولویت تان بر بازار‌های جدید در ۲ حوزه گردشگری سلامت و زیارت باشد. 

ثابت اقلیدی ادامه داد: برای نمونه، اولویت اول مردم کشور عراق زیارت و سپس سلامت است از این رو باید در این ۲ حوزه فعال‌تر عمل کنیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه طبق آمار‌های ارائه شده سالانه ۴ و نیم میلیون نفر از کشور عراق به ایران می‌آیند، گفت: با توجه به این آمار‌ها می‌طلبد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان بر این بازار تمرکز کنند تا سهم گردشگری سلامت و زیارت عراق به فارس افزایش یابد.

او همچنین از فعالان حوزه گردشگری بخصوص دفاتر خدمات مسافرتی خواست در حوزه گردشگری زیارت و اجرای طرح مثلت نور تلاش و توجه بیشتری داشته باشند. 

ثابت اقلیدی به طرح مثلت نور اشاره کرد و افزود: این طرح (مثلت نور) بین ۳ شهر زیارتی مشهد، قم و شیراز شکل گرفته و بی تردید توسعه گردشگری زیارتی را در این شهر‌ها به دنبال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به وجود ۳۷ درصد از جاذبه‌های گردشگری کشور در این استان، گفت: چنانچه به گردشگری استان فارس به عنوان یک مزیت رقابتی پرداخته شود بی شک اقتصاد فارس متحول خواهد شد. 

او اضافه کرد: گردشگری در حوزه‌های مختلف سلامت، فرهنگی و طبیعی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و انتظار داریم نه تنها فعالان این حوزه بلکه همه دستگاه‌ها و ادارات و نهاد‌های دولتی و خصوصی همکاری‌های لازم و البته بیشتری را برای توسعه گردشگری داشته باشند.

ثابت اقلیدی با تاکید براینکه متولی اصلی گردشگری و برگزار کننده تور در استان، اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی است، افزود: نه تنها متولی اصلی گردشگری سلامت بلکه متولی هر آنچه که گردشگری کنار آن بیاید اداره کل میراث فرهنگی است.

 او گفت: هم اکنون محصولات گردشگری دارای میز‌های تخصصی همچون ادبی، عشایر و خوراک است و چند مورد دیگر از این محصولات هم در آستانه تشکیل است که همه این محصولات بر توسعه گردشگری و تخصص محور شدن آن‌ها تاکید دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار