آستین و گالانت درباره غزه گفتگو کردند

وزیر دفاع ایالات متحده با همتای صهیونیست خود درباره جنگ غزه گفتگو کرد.

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص جنگ در غزه گفت و گوی تلفنی کردند.

در طول این تماس، دو طرف در مورد رویداد‌های در حال وقوع در نوار غزه گفتگو کردند و واشنگتن بر «حمایت خود از حق اسرائیل برای دفاع از خود و اهمیت اطمینان از ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به غزه» تاکید کرد.

آستین همچنین تاکید کرد که ایالات متحده به تلاش برای حل و فصل تنش‌ها «در امتداد مرز اسرائیل و لبنان» از طریق دیپلماسی ادامه خواهد داد.
پیش از این کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل خبر داد یک محموله تسلیحاتی جدید آمریکا شامل ده‌ها جنگنده، بالگرد جنگی و مهمات دیگر وارد اراضی اشغالی فلسطین می‌شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده اند.
براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین که پنجشنبه شب منتشر شد، شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تا این لحظه به ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر و شمار مجروحان به ۶۴ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار