آنروا: «دریایی از مردم» مجبور به ترک خان‌یونس شدند

کمیسر آنروا در خصوص کوچ اجباری مردم خان‌یونس توسط رژیم صهیونیستی به نزدیکی مرز مصر هشدار داد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به (UNRWA) در پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که «دریایی از مردم» مجبور شدند از خان یونس فرار کرده و به سمت مرز غزه با مصر حرکت کنند.

او در پست خود نوشت: «جست‌وجوی بی پایان برای امنیت، که غزه دیگر قادر به ارائه این امنیت نیست».

اخیراً این منطقه مورد هدف نیرو‌های دفاعی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است که مدعی شده‌اند ده‌ها رزمنده حماس در جریان عملیات خود در خان‌یونس شهید شده‌اند. منابع رسانه‌ای فلسطین بعد از ظهر دیروز از شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۵۰ فلسطینی در تازه‌ترین جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند. این قتل عام پس از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه رخ داد. منابع خبری همچنین از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه مدرسه حیات در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند که به شهادت هفت شهروند فلسطینی و زخمی شدن ۲۶ نفر دیگر منجر شد.

فیلیپ لازارینی، اخیرا در بیانیه‌ای در رابطه با صدمین روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت: «عظمت مرگ، ویرانی، آوارگی، گرسنگی، از دست دادن و اندوه در ۱۰۰ روز گذشته، انسانیت ما را لکه دار کرده است.»

براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین که پنجشنبه شب منتشر شد، شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تا این لحظه به ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر و شمار مجروحان به ۶۴ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار