آغاز مراسم معنوی اعتکاف در کرمانشاه

مسئول ستاد اعتکاف استان کرمانشاه از آغاز مراسم معنوی اعتکاف در کرمانشاه با حضور بیش از هفت هزار نفر در مساجد استان خبر داد.

عباس سروری مسئول ستاد اعتکاف استان کرمانشاه با اشاره به استقبال مردم استان برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف، گفت : در حالی که در ابتدا برای ثبت نام پنج هزار نفر برنامه‌ریزی شده بود، با استقبال مردم استان برای ثبت نام در این آیین معنوی مواجه شدیم و در نهایت بیش از هفت هزار نفر در استان در این آیین معنوی شرکت خواهند کرد.

سروری افزود: ظرفیت تمامی مساجد مجری طرح اعتکاف در استان تکمیل شده و امکان ثبت نام افراد بیشتری نداریم.

مسئول ستاد اعتکاف استان کرمانشاه با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف در ۳۷ مسجد در استان برگزار می‌شود، گفت: در شهر کرمانشاه هشت مسجد پذیرای معتکفین شده‌اند.

سروری افزود: در شهر کرمانشاه مسجد حاج شهبازخان و مسجدالنبی (ص) برای اعتکاف برادران و مسجد عمادالدوله برای اعتکاف دانش‌آموزان پسر آمادگی دارد. مراسم معنوی اعتکاف در زندان دیزل‌آباد شهر کرمانشاه نیز برای زندانیان مرد برپا خواهد شد.

مسئول ستاد اعتکاف استان کرمانشاه گفت: مسجد جامع و مسجد چهارمین شهید محراب شهرک الهیه هم برای اعتکاف بانوان در نظر گرفته شده است. همچنین مسجد دانشگاه رازی و مسجد آل‌آقا نیز به ترتیب برای اعتکاف دانشجویان و دانش‌آموزان دختر آماده شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود پنج هزار نفر در مساجد استان کرمانشاه در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده بودند.

 آیین معنوی اعتکاف از غروب امروز (چهارم بهمن) همزمان با آغاز ایام البیض و سالروز ولادت حضرت علی (ع) آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.