آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح تولید موتورسیکلت، اسکوتر و دوچرخه برقی در چنارشاهیجان

در سفر استاندار فارس به شهرستان کوهچنار عملیات اجرایی ۲ طرح در زمینه تولید موتورسیکلت، اسکوتر و دوچرخه برقی در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان آغاز شد.

در مراسمی که با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی فارس و فرماندار و مسئولان شهرستان برگزارشد، عملیات اجرایی طرح‌های تولید موتورسیکلت ورزشی، موتورسیکلت چهارچرخ جاده ای، موتورسیکلت دنده‌ای، اسکوتر چهارزمانه و موتورسیکلت برقی آغاز شد.

این طرح‌ها جمعا در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع و با سرمایه گذاری افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آغاز شد. با بهره برداری از مرحله نخست این طرح‌ها برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

با اجرای این طرح‌ها ظرفیت تولید هزار دستگاه موتور چهارچرخ دنده ای، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت اسکوتر چهارزمانه، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت دنده‌ای و هزار دستگاه موتورسیکلت برقی اسکوتر فراهم می‌شود.

سید مسعود عظیمی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم گفت: ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار بعلت موقعیت ویژه جغرافیایی و قرارگیری در امتداد مسیر چند استان همجوار از ظرفیت بی نظیری برای سرمایه گذاری برخوردار است.

او افزود: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح‌هایی بودیم که علاوه بر فعال شدن ظرفیت تولید در این ناحیه صنعتی، مهم‌ترین ثمره آن ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

عظیمی با اشاره به برنامه این شرکت برای شتاب بخشیدن به تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار گفت: طرح‌های به ارزش ۲۲ میلیارد تومان جهت اجرای زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در یک سال اخیر در برنامه عملیاتی قرار گرفته و در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با تخصیص این اعتبارات توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان کوهچنار به وضعیت مطلوبی می‌رسد.

عظیمی با بیان اینکه یکی از مشکلات این ناحیه صنعتی تامین برق پایدار است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده اجرای خط اختصاصی برق دومداره از پست برق تا شهرک صنعتی به طول ۳.۸ کیلومتر و با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی درحال انجام است.

او گفت: با بهره برداری از این طرح با ظرفیت ۱۰ مگاوات بستر مناسب برای تامین برق پایدار فراهم می‌شود.

عظیمی همچنین با اشاره به پایان عملیات اجرایی طرح پل ورودی به این ناحیه صنعتی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، افزود: این طرح نیز در جهت ایمن سازی تردد وسایل نقلیه و تسهیل در عبور و مرور به ناحیه صنعتی بر روی رودخانه فصلی در مسیر ورودی ناحیه صنعتی اجرا شده است.

او همچنین با اشاره به اجرای طرح زیرسازی و آسفالت جاده ورودی با اعتبار ۲ میلیارد، ادامه داد: بخشی از پروژه با اعتبارات این شرکت زیرسازی و جدول گذاری انجام و بخشی که در خارج از حریم خدماتی ناحیه صنعتی وجود دارد نیز با تفاهم نامه با اداره کل راهداری و تامین قیر توسط این شرکت آسفالت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: عملیات اجرایی طرح تکمیل و تجهیز ساختمان نگهبانی نیز با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان نیز انجام شده است.

او همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش میزان آب چاه این ناحیه صنعتی و نیاز واحد‌های تولیدی به آب، گفت: پیگیری‌هایی به منظور تامین کسری آب انجام و با اعتبار ۶ میلیارد تومان انشعاب آب از آبفا خریداری شد و به زودی طرح اصلاح شبکه داخلی آب نیز انجام می‌شود.

عظیمی بیان کرد: با واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی تاکنون ۳۱ سرمایه گذار نسبت به انعقاد قرارداد با این شرکت به منظور دریافت زمین اقدام کرده اند و ۶ واحد با اشتغال ۱۲۰ نفر نیز در مرحله بهره برداری قراردارد.

او همچنین از اجرای طرح توسعه به مساحت ۱۹ هکتار خبر داد و اضافه کرد: باتوجه به مساحت کم اراضی موجود ناحیه صنعتی، اجرای طرح توسعه با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس هدف از ایجاد شهرک صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار را فراهم کردن زیرساخت مناسب برای استقرار واحد‌های صنعتی و توسعه و اشتغال در این منطقه اعلام کرد و گفت: این ناحیه صنعتی با توجه به قرارگیری در امتداد محور غرب استان فارس به خوزستان از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار با ۲۰ هکتار مساحت ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۵۰ نفر را خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار