رئیس سازمان صمت استان سمنان خبرداد:

سمنان دومین استان کشور از نظر واحدهای فعال معدنی

احمدی با اشاره به اینکه استان سمنان از نظر تعداد واحد‌های معدنی رتبه پنجم را در کشور دارد گفت: این استان از نظر تعداد واحد‌های معدنی فعال حائز رتبه دوم در سطح کشور است.

احمدی، رئیس سازمان صمت استان سمنان در قالب سلسله نشست های «مشارکت قوی ایران قوی» با اشاره به غنای موادمعدنی در این استان گفت: اگرچه استان سمنان از نظر تعداد واحدهای معدنی رتبه پنجم را در بین استان های کشور دارد اما از نظر تعداد واحدهای معدنی فعال حائز رتبه دوم در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه استان سمنان از نظر معادن فلزی نیز رتبه دوازدهم کشور را داراست ادامه داد: استان سمنان با توجه به غنای پهنه های معدنی به دنبال توسعه معادن فلزی و از جمله معادن مس است.

احمدی از تولید ۵۰ درصد گچ و نمک کشور در معادن استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: اگرچه معادنی نظیر گچ و نمک ممکن است ارزش افزوده چندانی نداشته باشد اما از آنجا که این موادمعدنی، در تولید و مواد اولیه واحدهای دیگر نقش مهمی دارد لذا این معادن نیز از اهمیت مضاعفی برخوردارند.استان سمنان با داشتن عمده موادمعدنی کشور و از جمله نمک و گچ به نوعی در تولید تمام صنایع دیگر به نوعی نقش دارد.

‍ رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان سمنان از افزایش بیش از ۱۲ میلیون تنی ذخایر قطعی معدنی استان خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ فقره گواهی کشف در حوزه معدن استان صادر شده است که با صدور آنها و همچنین انجام مطالعات اکتشاف حین استخراج در معادن درحال بهره برداری، بیش از ۱۲ میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان اضافه شده است.

 وی ادامه داد: همچنین امسال ۲۸ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال در استان صادر شده که با صدور این تعداد پروانه، حدود ۶۰۰ هزار تن به ظرفیت اسمی استخراج سالیانه معادن استان اضافه شده و زمینه اشتغال برای حدود ۱۸۰ نفر در بخش معدن استان فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.