بستگان اسرای اسرائیلی به کنست هجوم بردند

جمعی از بستگان اسرای اسرائیلی که از اقدامات رژیم برای آزادی اسرا ناامید شده بودند با به دست گرفتن پلاکارد به ساختمان کنست هجوم بردند.

بستگان اسرای اسرائیلی امروز دوشنبه وارد پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در قدس اشغالی شدند و از مقامات این رژیم خواستند اقدامی فوری برای آزادی اسرا انجام دهند. به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، ۱۳۲ اسیر اسرائیلی هنوز در غزه در بازداشت حماس هستند.

به گزارش باهانیوز، حدود ۲۰ معترض که بیشتر آن‌ها از بستگان اسرای اسرائیلی بودند پس از ورود به ساختمان کنست با در دست داشتن پلاکارد و فریاد زدن بر سر اعضای پارلمان جلسه کمیته مالی کنست را قطع کردند. برخی از معترضان نیز در مقابل کنست چادر برپا و اعلام کردند تا زمان آزادی بستگانشان از جابجایی آن‌ها خودداری می‌کنند.

این اقدام شهرک نشینان اسرائیلی پس از آن رخ داد که گزارش‌های ادعایی از شیوع بیماری در میان اسرای اسرائیلی منتشر شد. پیش از این نیز هزاران نفردر تل آویو و دیگر شهر‌های فلسطین اشغالی با حضور در خیابان‌ها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی شدند.

اخیرا نیز رسانه‌های عبری گزارش دادند که ۶ خانواده اسرای اسرائیلی به دوحه پایتخت قطر سفر کرده اند تا به توافقی برای آزادی اسرای اسرائیلی دست یابند.

پس از ترور صالح العاروری، رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی قاهره را از تعلیق مذاکرات با اسرائیل در مورد آتش‌بس مطلع کردند. 

پیش از این ترور، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در یک سخنرانی ضبط شده گفت که این جنبش با پیشنهادات مصر و قطر در خصوص آتش بس در غزه برخورد کرده و دیدگاه خود را در این زمینه به آن‌ها منتقل کرده است.

نیرو‌های حماس در روز هفت اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) در عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته و با خود به داخل غزه بردند. در نخستین آتش بس که حدود ۴۰ روز بعد از آغاز درگیری برقرار شد شماری از اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی مبادله شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار