سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تاثیر ۵۰ درصدی در کنکور

معاون آموزش و پرورش کرمان گفت: امتحانات خرداد دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ نهایی برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان گفت: در کنکور ۱۴۰۳ صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تاثیر ۵۰ درصدی، ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

پارسا افزود: هنرجویان هنرستان‌ها اگر بخواهند در هر یک از گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر در آزمون سراسری شرکت کنند، در دروسی که نیاز به ایجاد سابقه تحصیلی دارند باید در آزمون نهایی خردادماه همراه با سایر دانش‌آموزان شرکت و سابقه تحصیلی برای خود ایجاد کنند تا بتوانند از تاثیر سوابق تحصیلی خود در نتیجه آزمون سراسری استفاده کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: توجه جدی به امتحانات نوبت اول به عنوان فرصتی برای موفقیت در آزمون‌های نهایی از اولویت‌های مهم است.
پارسا اظهار داشت: مدیران مدارس نسبت به تجزیه و تحلیل امتحانات نوبت اول اقدام و پس از احصای دروس لازم التوجه نسبت به تشکیل کلاس‌های فوق برنامه، تقویتی و جبرانی اقدام کنند.
پارسا با بیان اینکه آموزش حداقل یک مهارت در دوره متوسطه یک ضرورت مهم است که باید انجام شود، تصریح کرد: آموزش همراه با تولید در محیط واقعی کار برای تحقق تربیت نیروی انسانی ماهر ضروری است و باید در این مسیر از ظرفیت صنایع و کارخانجات در تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانه بهره برداری کرد، در همین راستا استفاده از تجربیات و نظرات کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت در انتخاب بهترین شیوه، بسیار راهبردی است.

برچسب ها: آموزش وپرورش ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار