زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک در قم ایجاد شده‌است

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قم با اشاره به انتخاب قم به عنوان یکی از چهار حوزه انتخابیه تمام الکترونیک، گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک در این استان ایجاد شده‌است.

میثم سلطانی گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم و آموزش‌های عمومی دو عامل اصلی در برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

 رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قم بیان  کرد: پوشش سراسری و پایدار ارتباطات سیار و تلفن ثابت ۲ زیرساخت مهم در برگزاری انتخابات الکترونیک است که هم اینک استان قم از این نظر در وضعیت اطمینان بخشی قرار دارد.

سلطانی عنوان کرد: در انتخابات امسال یک صندوق الکترونیکی نیز برای رای‌گیری تمام مکانیزه در اختیار حوزه‌های رای قرار می‌گیرد و به صورتی که مردم دیگر نیازی نیست تا نام داوطلبان را در کاغذ ثبت کنند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قم  با اشاره به نحوه فعالیت دستگاه‌های رای‌گیری تمام الکترونیک، یادآور شد: کارکرد این دستگاه به صورتی است که رای دهندگان صرفا با در دست یک مدرک شناسایی می‌توانند با وارد کردن کد داوطلب و دریافت تعرفه اختصاصی، رای خود را در صندوق آرا قرار دهند.

سلطانی تصریح کرد: طی چند ماه گذشته بازرسی‌های مستمری با هدف ارتقای ارتباطات پایدار و سراسری در شعب اخذ رای و سایر زیرساخت‌های لازم مانند برق و ... صورت گرفته است.

 رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قم گفت: مکانیزم اجرایی این دستگاه‌های برخط به این گونه است که با وارد کردن شماره ملی فرد، احراز هویت رای دهندگان از نظر بازه سنی، در قید حیات بودن و رای ندادن آن‌ها در شعب دیگر بصورت آنلاین اعلام می‌شود.

سلطانی تصریح کرد: دقت و سرعت عمل بالا در حین رای‌گیری و سرعت درشمارش آرا از مهمترین کارکرد‌های برگزاری انتخابات الکترونیک است.

گفتنی است طبق اعلام وزارت کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه‌های انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر انتخابات به صورت الکترونیکی است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار