اجرای طرح توانمندسازی در روستا‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم با هدف توسعه در روستا‌های استان اجرا می‌شود.

علی زاهدی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: سند طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام)، دوره جامع تسهیل گری و آموزش روستاییان، دهیاران و روحانیون مستقر در روستاهاست که با هدف توسعه روستایی اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سند طرح تکام ابلاغی از طرف وزارت کشور به استان‌هاست، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستا‌های استان وجود دارد که با اجرایی شدن این طرح امکانات روستایی شناسایی و پیشرفت و توسعه روستایی فراهم می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه را ایجاد فرصت شغلی پایدار، کاهش نرخ بیکاری در روستاها، پایداری استقرار روستائیان فعلی و کمک به مهاجرت معکوس عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


زاهدی اظهار کرد: با اجرای سند طرح تکام روستا‌ها به کانون برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح توانمند‌سازی و کارآفرینی یک سند گفتمانی است، گفت: این طرح در راستای حکمرانی روستایی تدوین شده که باید به صورت مطلوب به آن پرداخته شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با ظرفیت‌های آموزشی بسیار مطلوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری وجود دارد شاهد تعلیم و تربیت روستائیان در راستای شکوفایی و توانمندسازی در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و عمرانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پایه و اساس هر کاری آموزش است، در جامعه شورایی، اجرای این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است و روستاییان با شرکت در این دوره‌های آموزشی در بخش‌های مختلف کارآفرینی به کارگیری می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار