رشد ۶ برابری شاخص بازنگری طرح‌های هادی روستایی در آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: در دو سال اخیر، شاهد رشد ۶ برابری بازنگری در طرح‌های هادی روستایی در استان بودیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در زمینه بازنگری طرح‌های هادی روستایی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از مجموع ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، تمامی روستا‌ها دارای طرح هادی مصوب هستند و بر اساس افق ۱۰ ساله، طرح‌های هادی روستایی نیاز به بازنگری و مطالعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و عمرانی بر اساس نیازمندی و رشد شاخص جمعیت روستا را دارند.

جعفر برزگر اظهار کرد: از مجموع روستا‌هایی که افق ۱۰ ساله طرح آن‌ها به اتمام رسیده است، تاکنون کار بازنگری ۷۳۲ روستا به اتمام رسیده است.

وی افزود: در راستای فعالیت‌های زیرساختی و توسعه کالبدی روستا‌ها کار بازنگری طرح‌های هادی روستایی جزو اولویت‌های نخست است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: در دو سال اخیر، شاهد رشد ۶ برابری بازنگری در طرح‌های هادی روستایی بودیم و در مجموع ۴۷۲ روستا در دوسال اخیر کار بازنگری طرح هادی آن‌ها اجرا شده است. 

برزگر ادامه داد: با برنامه ریزی انجام گرفته و اولویت بندی که با نظر فرمانداران محترم در سطح استان صورت گرفته است، کار بازنگری ۳۰۰ روستا نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۳ به اتمام میرسد.

وی افزود: برای تامین زمین مورد نیاز روستائیان و الحاق به محدوده در روستا‌ها شیوه نامه‌ای از سوی استاندار محترم به فرمانداران ابلاغ شده است تا مشکلات و موانعی که در راستای تامین زمین و اراضی در سطح روستا‌ها وجود داشت در بازه ۴۵ روزه مرتفع گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: به طور متوسط در پنج سال گذشته سالانه کار بازنگری ۵۵ روستا انجام می‌گرفت که در این دو سال با رشد ۶ برابری کار بازنگری ۴۷۲ روستا اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.