ارتش رژیم صهیونیستی بر مدار خودزنی

طبق آمار ۱۷ درصد از تلفات نظامی ارتش اسرائیل بر اثر خودزنی بوده است.

شبکه الجزیره امروز یکشنبه ۲۱ ژانویه اعلام کرد که طبق آمار ۱۷ درصد از تلفات نظامی ارتش اسرائیل بر اثر خودزنی بوده و از هر ۵ نظامی کشته‌ شده در غزه، یک نفر بر اثر شلیک همرزم خود از پای درآمده است.

 «یکی از سربازان اسرائیلی دیروز همرزمش را کشت؛ دیگری با وحشت از خواب بیدار شد، اسلحه خود را برداشت، به دیوار‌ها شلیک کرد و علاوه بر آن ۳ نفر دیگر را هم کشت»، این توصیف کارشناس نظامی شبکه الجزیره فایز الدویری از آخرین خودزنی اسرائیلی‌هاست.

وی در توضیح دلایل افزایش این اشتباهات مرگبار در بین نظامیان تل‌آویو خاطرنشان می‌کند که «تعداد بالای تلفات ارتش اسرائیل بر اثر خودزنی، ناشی از ترس، ضعف آموزش و همچنین قدرت میدانی نیرو‌های مقاومت است که در زمین با آن مواجه هستند».

علی‌رغم گزارش محافل رسانه‌ای تل‌آویو مبنی بر افزایش چشم‌گیر آمار تلفات ارتش اسرائیل و خودزنی‌ها، ارتش اسرائیل همچنان به اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات نظامی خود ادامه داده و اذعان می‌کند که هر روز یک یا دو نظامی در غزه زخمی یا کشته می‌شود.

تحلیلگر نظامی شبکه الجزیره درباره دیگر خطا‌های راهبردی در ارتش اسرائیل گفت که پزشکی قانونی تل‌آویو تأیید کرده کالبدشکافی جسد یک نظامی که در تونل‌ها پیدا شده بود، نشان می‌دهد او بر اثر بمب‌های سمی اسرائیل کشته شده است. 

الدویری معتقد است که بخشی از این نتایج فاجعه‌بار به دلیل تصویب قانون «هانیبال» توسط اسرائیل در جریان حمله به غزه است؛ قانونی که برای توجیه کشتار اسرا و خودزنی نظامیان ایجاد شد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار