معرفی مدیرکل جدید ارشاد استان اصفهان

در مراسمی سید مهدی سیدین نیا به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در این مراسم آثار تاریخی و هنرمندان بزرگ اصفهان را مصداقی برای سرآمد بودن اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: اصفهان یکی از پایگاه‌های قدرتمند برای تولید آثار فاخر است و ظرفیت‌های زیادی دارد و باید همه تلاش کنیم تا از ظرفیتی که در اختیار داریم، به بهترین نحو استفاده کنیم.


محمدرضا جانثاری ۲۴ هزار شهید را هنرمندان واقعی اصفهان خوانده و متذکر شد: اگر کسی می‌خواهد هنر مردم اصفهان را ببیند، به یاد آورد که این مردم در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و همان روز آماده اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل شدند و هنرمندان اصفهان، چون در این فضا پرورش پیدا کرده‌اند، آثار فاخر تولید می‌کنند.


مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با بیان اینکه امسال هم پرچم فرهنگ و هنر اصفهان بالا بود، گفت: اصفهان در حوزه فیلم گوی سبقت را از کل کشور ربوده به شکلی که در آخرین جشنواره فیلم کوتاه یزد هنرمندان اصفهانی اکثر جوایز را از آن خود کردند؛ همچنین در زمینه تئاتر سال گذشته ۱۰۱ اثر به دبیرخانه جشنواره تائتر استان ارسال شد که در حال حاضر ۸ اثر به جشنواره فجر راه پیدا کرده است.


علی تمنایی افزود: با توجه به لزوم نمایشگاه مد و لباس، امسال برای اولین بار این جشنواره در سطح استان و کشور ایجاد شد و در این راستا ده‌ها نمایشگاه با پوشش‌های مناسب ایرانی و اسلامی طراحی و عرضه شدند؛ همچنین چهارمین جشنواره مد و لباس فردخت در کاشان کلید خورد و ۸۰۰ اثر به آن ارسال شد.


او با بیان اینکه حدود ۵ هزار نفر در اصفهان عضو صندوق هنر هستند و در این زمینه رتبه اول کشور را داریم، گفت: در این راستا حدود پنج میلیارد تومان وام با اعضای صندوق هنر در زمینه ازدواج، فرزندآوری و مواردی از این دست اعطا شد.


در این مراسم سیدمهدی سیدین‌نیا به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معارفه و از زحمات علی تمنایی قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.