قبولی ۵۲۵ نفر در آزمون استخدامی گفتار درمانی و کار درمانی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۲ هزار و ۴۱۶ نفر برای آزمون استخدامی گفتار درمانی و کار درمانی ثبت نام کردند که ۵۲۵ نفر قبول شده‌اند.

حمید طرفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش و پرورش استثنایی همپای دیگر نهادهای وزارت آموزش و پرورش در صدد ارتقای کیفیت و تقویت مدارس استثنایی بوده است و بر همین اساس رویکردهایی را  برنامه‌ریزی کرده‌است.

وی افزود: ارتقا و تقویت مدارس در ابعاد مختلفی همچون بحث زیر ساخت‌ها، معلمان، نظام مدیریتی مدرسه، برنامه درسی و بحث مالی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که در ماه مهر آزمون استخدامی گفتار درمانی و کار درمانی کودکان استثنایی برگزار و هفته گذشته نتایج آن اعلام شد؛  بیان کرد: ما هزار ردیف استخدام داشتیم. کسانی که لیسانس کاردرمانی و یا گفتار درمانی داشتند می‌توانستند در آزمون شرکت کنند.

حسینی تصریح کرد: ۲هزار و ۴۱۶ نفر برای آزمون استخدامی گفتار درمانی کار درمانی ثبت نام کردند که از این تعداد هزار و ۶۷۳ نفر در آزمون حاضر شدند. هزار و ۱۶۸ نفر داوطلب فرآیند آزمون را طی کردند و به مرحله بعدی رسیدند که ما ۵۲۵ نفر را به عنوان قبولی‌های نهایی اعلام کردیم و از یک بهمن‌ها ابلاغ کاری آن‌ها اعلام شده و امکان فعالیت آن‌ها فراهم است.

حسینی در ادامه گفت: ما با توجه به خالی بودن برخی ردیف‌های کاری، حدود ۵۴۱ نفر دیگر را برای تکمیل ظرفیت این آزمون در نظر گرفته ایم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی با بیان این‌که در حال حاضر ۸۱۹ مرکز جامع (در هر منطقه ۱ مرکز) داریم و درصدد هستیم در مناطق محروم نیز این مراکز را ایجاد کنیم؛  اظهار کرد:  نو آموزان پیش دبستانی که در سنجش اختلال‌های یادگیری، گفتاری،اختلالات هیجانی شناسایی می‌شود می‌توانند به صورت رایگان در مراکز جامع ثبت نام شوند‌.

طریفی حسینی با اشاره به نظام ارجاع، گفت: در اختلالات یادگیری، دیرآموزی، اختلالت هیجانی و رفتاری و بیش فعالی، دانش‌آموزان در مدارس عادی توسط معلمان شناسایی می‌شوند و مداخله مختصری توسط معلم در کلاس درس ارائه می‌شود و اگر پاسخی دریافت نکرد، به مراکز جامع برای مداخلات تخصصی سطح بالاتر ارجاع می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در حال آموزش معلمان ابتدایی سراسر کشور هستیم و در گام نخست ۹۵ هزار نفر هدف‌گذاری شدند و آموزش مدرسان استانی انجام شده و برنامه در حال اجراست.

او با بیان این که حدود ۳۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس با کمک خیرین تا پایان شهریور سال آینده به سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحویل داده می‌شود؛ ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس حدود ۴۵۰ مدرسه مناسب سازی کرده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: امسال ۴۲ مدرسه کار و دانش ایجاد کرده‌ایم. همچنین در ۸۰ هنرستان رشته جدید و به طور کلی ۳۶ رشته جدید ایجاد کرده‌ایم. سازمان برای جذب مربیان پرورشی با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش رایزنی‌هایی را داشته‌ است. در حال حاضر در مدارس استثنایی حدود ۴۳۰ نمازخانه داریم.

او اعلام کرد: میانگین جمعیت دانش‌آموزان در مدارس استثنایی حدود ۵۰ نفر است و از دوره پیش دبستانی تا متوسطه را شامل می‌شود.

طرفی حسینی با بیان این‌که شهرداری ۲۰ استان کشور در بخش سرویس کمک به سزایی به سازمان کرده اند اعلام کرد: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، تهران، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی زنجان، کرمان، کرمانشاه همدان یزد مازندران از جمله استان‌هایی هستند که برای دانش آموزان استثنایی سرویس را آماده کردند. همچنین ۸۰ میلیارد تومان برای سرویس تخصیص داده شده است.

وی افزود: ۱۵۰ هنرآموز مورد آموزش قرار دادیم. همچنین در حال حاضر۱۱۹ مدرسه در حال ساخت داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار