لزوم استفاده بهینه از فرصت‌های ایام اعتکاف

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: باید از فرصت‌های ایام اعتکاف استفاده بهینه شود.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در نشست هماهنگی برگزاری ایام البیض در استان با بیان اینکه باید از فرصت‌های ایام اعتکاف استفاده بهینه شود، گفت: در این ایام دستگاه‌های مربوطه تا حد امکان از این مراسم معنوی پشتیبانی و حمایت کنند.

او با بیان اینکه اعتکاف در دین اسلام در ۲ زمان مطرح شده است، افزود: دهه آخر ماه رمضان و ۳ روز ایام البیض در ماه مبارک رجب از ایام اعتکاف شمرده می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص نماد‌های عظیم اربعین و ایام البیض تصریح کرد: افزایش شرکت کنندگان در این ایام به معنای افزایش بصیرت و آگاهی مردم و همچنین سرافکنده کردن توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب است. 

آیت الله فلاحتی همچنین خطاب به سخنرانان در ایام اعتکاف سفارش کرد: سخنرانی‌ها کوتاه، مفید و اثرگذار باشد.

او با اشاره به اینکه نقاط ضعف مراسم معنوی اعتکاف شناسایی شود، گفت: جوانان در ایام اعتکاف با معارف دینی و اخلاقی بیش از پیش آشنا خواهند شد. 

سرهنگ احمدرضا منشوری، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در این نشست با بیان اینکه اعتکاف بندگی در برابر خداوند است، گفت: جذابیت لازم برای جذب جوانان در مساجد برای این مراسم معنوی فراهم شود. 

او با اشاره به اینکه باید خروجی این مراسم معنوی در سطح جامعه، مدارس و دانشگاه‌ها تبیین شود، افزود: پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش معتکفان در گیلان باشیم.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان هم در این نشست گفت: پارسال هزار و ۵۴۱ نفر از دانش آموزان در این مراسم شرکت داشتند. 

او با بیان اینکه امسال تاکنون هزار و ۶۴ دانش آموز برای شرکت در این ایام ثبت نام کرده اند، افزود: برپایی حلقه‌های تربیتی، کتابخوانی، محفل انس با قرآن، برپایی مسابقه و دل نوشته، اقامه نماز جماعت و برگزاری آیین‌های مذهبی از مهمترین ویژه برنامه‌ها در این ایام است. 

۱۱۳ مسجد برای ایام البیض در گیلان آماده پذیرایی از معتکفان است. از این مجموع ۲۰ مکان برای برادران و ۲۵ مکان برای خواهران در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.