افزایش ۵ برابری تولید نهال در استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از از افزایش ۵ برابری تولید نهال در این استان با هدف تامین نهال مورد نیاز برای تحقق کاشت سهمیه ۱۰ میلیون نهال در استان خبرداد.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تا پیش از اجرای طرح کاشت نهال ، سالانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان تولید و هر ساله بین مردم توزیع می‌شد که بخشی از نهال‌ها نیز در قالب طرح‌های بیابان‌زدایی، بوستان‌های روستایی و... کشت می‌شد.

وی از طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های دولت مردمی آیت الله رئیسی نام برد و اظهار کرد: در استان سمنان نیز این طرح ملی با قوت و به صورت انقلابی و جهادی پیگیری شده است.

وی از سهم ۱۰ میلیون اصله‌ای استان سمنان در طرح ملی یک میلیارد درخت خبر داد و تصریح کرد: استان سمنان در قالب این طرح باید طی چهار سال ۱۰ میلیون اصله نهال کشت کند.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب همواره بر کاشت درخت و توسعه فضای سبز تاکید ویژه کردند، ادامه داد: رهبری معظم انقلاب در اسفندماه گذشته نیز با توجه به مخاطرات ناشی از تغییر اقلیم، بر لزوم کاشت سه درخت به ازای هر شهروند در سطح کشور تاکید فرمودند.

مرادی از وجود یک کمیته ارزیاب در سطح ملی برای بررسی تولیدات نهال در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: تولید سه میلیون نهال در نهالستان‌های این استان مورد تایید، کمیته‌های ارزیابی منابع طبیعی، سازمان جنگل‌ها و موسسه تحقیقات جنگل و مرتع کشور نیز قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار