برخورد با باشگاه‌داران متخلفی که اقدام به فروش دارو‌های نیروزا کنند

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه با باشگاه‌داران متخلفی که اقدام به فروش دارو‌های نیروزا و غیرمجاز بدنسازی کنند به شدت برخورد و باشگاه پلمب می‌شود، گفت : در رابطه با سلامت مردم با هیچ فرد متخلفی مماشات نخواهیم کرد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در ششمین جلسه کارگروه مبارزه با کالا‌های قاچاق سلامت محور، گفت : جوانان در کرمانشاه به رشته‌های متفاوت ورزشی علاقه دارند که یکی از آن‌ها رشته بدنسازی است؛ متاسفانه بسیاری از افراد سودجو با تبلیغات در فضای مجازی اقدام به فروش دارو‌های غیرمجاز و خطر آفرین می‌کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این بین در برخی از باشگاه‌ها نیز این دارو‌ها به فروش می‌رسد، گفت: علاوه بر فروش در این باشگاه‌ها برخی افراد اقدام به تزریق دارو‌های غیرمجاز می‌کنند که این امر زنگ خطری برای قشر جوان است.

صحرایی افزود: یکی از آفت‌های جلسات ما این است که حرف‌هایی خوبی می‌زنیم، اما پیگیری و نتیجه بخشی ضعیف است؛ در رابطه با سلامت جوانان و مردم با هیچ فرد متخلفی مماشات نخواهیم کرد.

استاندار با بیان اینکه در داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها باید پوستر‌هایی برای آگاهی رسانی به مردم در مورد عوارض و عواقب مصرف این دارو‌ها نصب شود، ادامه داد: باید الزام شود که در باشگاه‌های بدنسازی بنر و پوستر‌هایی در مورد استفاده از دارو‌های نیروزا و مضرات آن نصب شود.

صحرایی گفت: اداره کل ورزش و جوانان موظف است بخشنامه‌ای برای نصب این بنر‌ها به باشگاه‌ها ابلاغ کند و در صورت اجرایی نشدن این کار با فرد خاطی یه شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان با همکاری علوم پزشکی باید عناوین دارو‌های غیرمجاز و مضرات آن را در باشگاه‌ها و داروخانه‌ها نصب کند، افزود: در این بنر‌ها باید شماره‌ای گذاشته شود تا مردم در صورت مشاهده تخلف بتوانند تخلفات را گزارش کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: علوم پزشکی چندین نامه بابت اعلام تخلف تعدادی از باشگاه‌ها به اداره‌کل ورزش و جوانان داده است؛ در صورت اثبات ادعای علوم پزشکی باید آن باشگاه تا الان پلمب شده باشند در غیر این صورت اداره ورزش باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با کالا‌های قاچاق سلامت محور در ۹ ماهه امسال در حوزه انتظامی و مرزبانی ۱۰۲ هزار و ۸۵۵ قلم، بخش تجهیزات و لوازم پزشکی ۴۱۳ هزار و ۵۶۱ قلم و در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی ۱۳۱ هزار و ۶۴۱ قلم کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

صحرایی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت هزار و ۲۸۳ درصد رشد داشته است، گفت: این آمار زنگ خطری برای تمام دستگاهی اجرایی و مربوط به این حوزه است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.