تحصن خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه نتانیاهو

خانواده‌های اسرای صهیونیست که دیگر امیدی به کابینه صهیونیستی ندارند، مقابل خانه نتانیاهو چادر زدند و تحصن کردند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند خانواده‌های اسرای صهیونیست از عصر روز جمعه مقابل خانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنوب حیفا دست به تحصن زدند و چادرهایی را برای خوابیدن در این محل برپا کردند.

براساس گزارش الجزیره، این تحصن در چارچوب فشار خانواده‌های اسرا بر کابینه نتانیاهو برای انعقاد معامله مبادله با نیروهای مقاومت فلسطین صورت می‌گیرد، زیرا مقامات صهیونیست اذعان کردند که تبادل تنها راه برای بازپس‌گیری اسرا است. 

 رادیو و تلویزیون صهیونیست‌ها به نقل از تعدادی از خانواده‌های اسرا گفته است که آن‌ها اعتماد خود را به کابینه صهیونیستی از دست داده اند و به این نتیجه رسیده‌اند که خودشان باید دست به عمل شوند.

این رسانه صهیونیستی به نقل از یکی از بستگان اسرا گفت: هر گونه تاخیر در مذاکرات جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد. 

تامیر پاردو، رئیس پیشین سرویس جاسوسی صهیونیست‌ها موسوم به موساد در بیانیه‌ای خطاب به سران رژیم گفت: اگر نتانیاهو تصمیم گرفت اسرا را رها کند، اجازه دهید آن را به طور علنی در حضور مردم بیان کند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های مشابه و اظهارات مقامات صهیونیست، این رژیم تخمین می‌زند که هنوز حدود ۱۳۶ زندانی در غزه اسیر هستند.

 در ۷ اکتبر، گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، دست‌کم حدود ۲۳۹ شهرک‌نشین را در شهرک‌ها اطراف نوار غزه اسیر کردند و ده‌ها نفر از آن‌ها را طی یک آتش‌بس بشردوستانه موقت که ۷ روز به طول انجامید، با اسرائیل مبادله کردند. این آتش بس در اوایل دسامبر به پایان رسید.

از سوی دیگر نهاد‌های اسرای فلسطینی گزارش دادند که بر اساس این آتش بس، اسرائیل ۲۴۰ اسیر فلسطینی از جمله ۷۱ اسیر زن و ۱۶۹ کودک را از زندان‌های خود آزاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار