فرار نتانیاهو از پاسخگویی و سرکوب معترضان

روزنامه صهیونیستی هاآرتص سرکوب شهرک‌نشینانی را که خواهان استعفای کابینه نتانیاهو هستند را محکوم کرد.

رسانه‌های صهیونیستی امروز پنجشنبه تایید کردند که کابینه نتانیاهو همچنان از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می‌کند، به ویژه از زمانی که پلیس این رژیم از سه هفته پیش با تظاهرکنندگان که خواهان استعفای کابینه هستند در مقابل کنست برخورد تند را آغاز کرد. 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سرمقاله روز پنجشنبه خود نوشت: ۷ اکتبر گذشته روز شکست نتانیاهو و دولتش بود و آن دولت همچنان از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند و این از چند جهت مشهود است که مهم‌ترین آن امتناع نتانیاهو از این است که استعفا دهد یا حداقل اعلام کند که قصد استعفا را دارد. او مسئولیت اتفاقات هفتم اکتبر را نپذیرفت. نتانیاهو همچنین از پاسخ به خانواده اسرای اسرائیلی طفره رفت.

این روزنامه اعلام کرد: «آنچه اوضاع را بدتر می‌کند این است که پلیس اسرائیل شروع به رفتار خشن با معترضان اسرائیلی علیه نتانیاهو و دولت او کرد. پلیس تعدادی از معترضان را دستگیر و با خود به بازداشتگاه برد».

 پلیس رژیم صهیونیستی در پاسخ گفت: «حتی در دوره جنگ اجازه برهم زدن نظم عمومی و نقض آزادی رفت و آمد مقامات منتخب به محل کارشان را نخواهد داد.»

 هاآرتص در ادامه نوشت: نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که ایتامار بن غفیر وزیر امنیت ملی، مسئولیت این شرمساری را بر عهده بگیرد. نمی‌توانیم از نتانیاهو که بیش از هر چیز دیگری نگران بقای سیاسی خود است، انتظار داشته باشیم مسئولیت این اتفاق را بر عهده بگیرید».

این روزنامه سرکوب معترضان علیه نتانیاهو و کابینه او، به ویژه کسانی زندگیشان نابود شده است، محکوم کرد.

هزاران نفر از ۷ اکتبر در تل آویو تظاهرات کردند و شعار‌هایی را علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و دولتش که آن‌ها را مسئول شکست بزرگ ۷ اکتبر می‌دانند، سر دادند و خواستار تسریع در روند آزادی همه اسرا در نوار غزه شدند. اما در مقابل پلیس رژیم صهیونیستی با آن‌ها به تندی برخورد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار