برگزاری دو سالانه ملی خوشنویسی در قزوین

هفتمین دو سالانه ملی خوشنویسی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در قزوین آغاز شد.

حسین براتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین درمراسم برگزاری افتتاح هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران گفت: قزوین در همه ادوار دوسالانه ملی میزبان بوده چرا که این شهر پایتخت هنر خوشنویسی ایران است.

وی افزود: هفتمین دوسالانه خوشنویسی که همواره نیز یکی از دغدغه‌های جدی نیز بوده قرار بود در نیمه نخست امسال برگزار شود که به دلایلی این کار صورت نگرفت.

براتی اضافه کرد: با توجه به استقبال صورت گرفته و جمعیت حاضر در این مراسم جهت افتتاح هفتمین دوسالانه خوشنویسی که از پیشینه قدرتمند و خوبی نیز برخوردار است خود گواه این حقیقت است که چرا قزوین باید پایتخت خوشنویسی کشور باشد.

دبیر هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران با بیان اینکه از پایتختی قزوین در عرصه خوشنویسی بایستی به خوبی صیانت شود، تاکید کرد: خوشبختانه در هفتمین دوسالانه و همراهی خوبی که از سوی انجمن خوشنویسان کشور صورت گرفته، هفتمین دوسالانه با مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه برگزار خواهد شد.

براتی با اشاره به ۸۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: امیدواریم همانند دوره‌های گذشته میزبان شایسته‌ای برای برگزاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسان کشور در این استان باشیم.

هفتمین دوسالانه خوشنویسی با یادبود استاد برجسته خط نسخ علاءالدین تبریزی به میزبانی قزوین و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز به مدت ۱۵ روز برگزار خواهد شد.

قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران، میزبان تمامی دوره‌های این دوسالانه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.