۲۱ اثر در هفته فیلم‌وعکس خراسان‌شمالی روی پرده می‌رود

هفته فیلم و عکس خراسان شمالی از ۲۷ دیماه جاری آغاز و ۲۱ فیلم از ۱۲ فیلم ساز استان در شاخه‌های مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن در سینما گلشن بجنورد نمایش داده می‌شود.

 فیلم‌های کوتاه «موازی»، «محل عبور حیوانات وحشی»، «اینجا هوا ابری نیست»، «آبی نیست»، «مادرانگی»، «بازدم»، «دستور ساخت رنگ آبی»، «سرگشت»، «شاد»، «من، درد مشترک» مستند «نقطه نامعلوم»، «یک قطره زندگی»، «آیت استعداد» انیمیشن‌های «شروع زمان»، «فیروزه»، «آقادوماد»، «حصار»، «دوست خط خطی»، «پدر و پسر»، «گردباد»، «کشتی کوچک» در زمره آثار در نظر گرفته شده برای اکران طی چهار روز در هفته فیلم و عکس است.

طبق برنامه اعلام شده؛ هر روز حدود پنج تا ۶ فیلم از آثار هنرمندان استان در کنار سه اثر از آثار برتر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اکران می‌شود و در پایان کارگاه نقد و بررسی خواهیم داشت.

برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی با بهره گیری از استادان بومی در عرصه فیلم و عکس به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این هفته اعلام شده است و کارگاه‌های «زیبایی شناسی صدا در سینما» با حضور امیر بیاتی، «جامعه شناسی در فیلم» با حضور مهرزاد ارشادی فر و «دیده شدن درفراخوان‌های عکاسی» با حضور هادی دهقان پور از عصر روز گذشته آغاز و تا روز جمعه برای علاقه‌مندان ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام انجمن سینمای جوان خراسان شمالی؛ همچنین برپایی نمایشگاه عکس از عکاسان استان، نمایش فیلم و کارگاه نقد و بررسی و آموزش فیلم سازی در زمره برنامه هاست که در راستای تبادل اندیشه و اطلاعات میان هنرمندان فیلم ساز استان برگزار می‌شود و در نخستین روز از این هفته شاهد برپایی نمایشگاه عکس آثار منتخب عکاسان استان در قالب آثار منتخب عکاسان از اردوی عکاسی روستای دویدوخ به مدت یک هفته در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری گلشن خواهیم بود که از عصر روز گذشته برای علاقه‌مندان دایر خواهد شد.

برچسب ها: فیلم ، فرهنگ و ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.