افسران پلیس در فرانسه دست به اعتصاب زدند

افسران پلیس فرانسوی با اعتصاب و تظاهرات خواستار شرایط شغلی بهتر در زمان بازی‌های المپیک تابستانی پاریس شدند.

در حالی که تنها چند ماه به برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی در فرانسه مانده است، افسران پلیس در این کشور «پنجشنبه سیاه» برگزار کرده و با توقف کار و تظاهرات خواستار افزایش حقوق و شرایط بهتر شدند. 

به گزارش گاردین، نیروهای پلیس می‌گویند امروز (پنجشنبه) حداقل فعالیت را دارند؛ بدین معنا که تماس‌های اضطراری را پاسخ می‌دهند، اما مانند همیشه به گشت‌زنی نمی‌پردازند.  

چندین اتحادیه پلیس خواستار ۲ هزار یورو پاداش و همچنین تضمین مرخصی در طول تابستان امسال شدند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که یکی از اتحادیه‌ها جزئیاتی را از وزارت کشور دریافت کرد مبنی بر اینکه هر افسر پلیس فرانسه در طول بازی‌های المپیک که از ۲۴ ژوئیه تا ۱۱ اوت طول می‌کشد، بسیج می‌شود و اجازه ندارد در آن دوره به تعطیلات برود.

انتظار می‌رود بسیاری از پلیس‌های فرانسه طی این دوره به پاریس منتقل شوند و به همین دلیل معترضان خواستار ارائه ضمانت‌هایی در مورد مسکن و ساعات کاری نیز شده‌اند. 

گفتنی است، فرانسه برای برگزاری بازی‌های المپیک با چالش‌های امنیتی بسیاری رو به رو است. این کشور تابستان گذشته در پی اعتراضات به خاطر مرگ «نائل مرزوق» شدیدترین سطح خشونت شهری را تجربه کرد. برخی کارشناسان می‌گویند این سطح از خشونت هر زمانی ممکن است به کشور بازگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار