کنگاور رتبه اول و قصرشیرین در جایگاه دوم اشتغال کرمانشاه

فرماندار کنگاور گفت : شهرستان در ثبت فرصت‌های شغلی ایجاد شده امسال براساس سند اجرایی اشتغال شهرستانها، رتبه اول استان را با تحقق ۱۱۲ درصدی ثبت در سامانه رصد کسب کرده است.

ایرج صادقیفرماندار کنگاور در جلسه شورای اشتغال کنگاور که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، گفت : دستگاه‌های عضو کارگروه امسال تاکنون یک هزار و ۹۳۵ نفر اشتغال را در سامانه رصد ثبت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال پیش بینی شده این شهرستان یک هزار و ۱۶۱ نفر است، گفت: براساس آخرین راستی آزمایی صورت گرفته تا اواسط دی ماه سال ۱۴۰۲ توسط دبیرخانه شورای عالی اشتغال استان کرمانشاه، در شهرستان کنگاور آمار مذکور راستی آزمایی و اشتغال آنان تایید شده است.

فرماندار کنگاور با تاکید بر ضرورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اظهار کرد: بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات اشتغالزایی، فرزندآوری و مشاغل خانگی، تسهیل در اخذ تضامین همکاری و تعامل لازم را با مردم داشته باشند.

صادقی جلب حداکثری مشارکت مردم در انتخابات را امر مهم و ارزشمندی دانست و خاطرنشان کرد: از آحاد مردم درخواست دارم که در۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲با حضور باشکوه خود در انتخابات، حماسه‌ای زرین دیگری را رقم بزنند تا این امر موجب عزت و اقتدار هر چه بیشتر کشور در عرصه بین‌المللی شود و زمینه ساز امنیت ملی باشد.

قصرشیرین در جایگاه دوم اشتغال استان

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۳ شغل توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسید و این شهرستان از این حیث در جایگاه دوم استان کرمانشاه قرار دارد. 

مراد باباخانی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قصرشیرین، سهم تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری را ۹۱۷ شغل اعلام کرد که تاکنون ۸۰۳مورد آن معادل ۸۸درصد ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: این میزان تعهد اشتغال توسط ۱۸ دستگاه اجرایی محقق و بیشترین میزان تعهد اشتغال ایجادی مربوط به صنعت، معدن و تجارت با ۳۳۲ اشتغال تعهد و ۲۵۵ شغل آن ایجاد شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: هم اکنون از نظر تعهد اشتغال ایجادی و ثبت آن در سامانه رصد در رتبه دوم استان کرمانشاه بعد از شهرستان کنگاور هستیم و تلاش و همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها قابل تحسین است و می‌توانیم با جدیت در تداوم کار در جایگاه نخست استان کرمانشاه قرار بگیریم.

باباخانی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند عاملی برای جلوگیری از مهاجرت افراد و بازگشت مردم به این شهرستان مرزی باشد، اضافه کرد: باید همه دستگاه‌ها تلاش کنیم با اشتغالزایی و امید افزایی مردم را به سکونت در این شهرستان رغبت کنیم و زمینه اشتغال و به کارگیری افراد جویای کار فراهم شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین افزود: از محل تسهیلات بند "ب" تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ با توجه به آمار اخذ شده از سامانه تاکنون ۲۵۳ طرح به مبلغ ۲۵۶ میلیارد ریال و با اشتغالزایی۲۵۶ نفر معادل ۹۳ درصد تسهیلات توسط بانک‌های عامل شهرستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به موضوع پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری بررسی و با توجه به آمار اخذ شده از سامانه تاکنون تعداد ۱۲ طرح قالیبافی با تسهیلات درخواستی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.