عضویت بیش از هزارسمنانی در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: امسال ۱۵۴۶ نفر سمنانی به عضویت داوطلبانه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان درآمده‌اند.

سیدحسین زرگر معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به اجرای برنامه‌های سازمان جوانان این جمعیت، اظهار کرد: اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه مسافران نوروزی ۱۴۰۲، طرح کاشت ۱۰۰ اصل نهال به‌مناسبت صدمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان، طرح شوق رویش در شهرستان‌های استان با رویکرد برنامه‌های تابستانه و اوقات فراغت و همچنین آموزش کمک‌های اولیه به دختران بالای ۴۰ سال در قالب طرح یاس، عضوگیری جدید از جوانان مشتاق و داوطلب به‌مناسبت هفتاد و ششمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت در کانون‌ها و خانه‌های هلال احمر، از مهمترین اقدامات به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه برگزاری اردو‌های آموزشی، امدادی، فرهنگی و انگیزشی یکی از ابزار‌های مهم برای جذب جوانان است و گفت: جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان در ۹ ماه یادشده با اجرای اردو‌های شهرستانی، استانی و کشوری مانند اردوی کارآفرینی برای دختران طرح یاس و برگزاری اردو برای دبیران کانون‌های جوانان، دانشجویی، طلاب و روستایی، اردوی دادرس پیشرفته برای اعضای جوانان و اردو کشوری تشویقی انگیزشی طرح خدمات بشردوستانه و برگزاری المپیاد آماده استانی نقش بسزایی در توسعه خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایفا کرده است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان سمنان ادامه داد: اجرای طرح یاس در چهار بخش طبقه‌بندی‌شده اعضای جوانان در حوزه‌های کارآفرینی، رسانه، مردم‌یار و دادرس و برگزاری دوره آموزشی تسهیل‌گران با هدف ارتقای مهارت‌های فردی جوانان هلال احمر یکی از اهداف مهم و اولویت‌های جمعیت هلال احمر است.

زرگر با اشاره به برخی برنامه‌های این جمعیت در استان، بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها در حوزه دانش‌آموزی، اجرای طرحی با نام دادرس است که عنوان آن، مخفف دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت است، این طرح با مشارکت اداره آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این برنامه، دانش‌آموزان پسرانه و دخترانه مقطع هشتم، آموزش‌های امدادی هلال احمر را در قالب طرح کشوری دادرس دانش‌آموزی فراخواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار