۲۸۲ تن فراورده دامی غیربهداشتی در خراسان رضوی معدوم شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۲۸۲ تن فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی در مراکز تولید و عرضه این محصولات کشف و معدوم‌سازی شد.

محمود قربان زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: این حجم محصولات خام دامی غیربهداشتی در پی انجام بازدید‌های نظارتی از مراکز تولید و توزیع مرغ، گوشت، ماهی، رستوران‌ها و سایر مراکز در خراسان رضوی کشف شده است.

او افزود: طی این مدت ۱۱۰ هزار بازدید نظارتی از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی در خراسان رضوی انجام شده که در پی آن چهار هزار و ۲۷۵ تخلف بهداشتی مشاهده و ثبت شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این ۳۳۸ تن لاشه ضبط شده دام و طیور در کشتارگاه‌های این استان معدوم شده است.

قربان زاده با اشاره به کشتار حدود یک میلیون و ۳۵۲ راس دام سنگین و سبک طی امسال در خراسان رضوی بیان کرد: این میزان کشتار معادل ۴۸ هزار تن است که ۹۲ تن از این میزان ضبط و به دلیل مشکلات بهداشتی معدوم شد.

او تصریح کرد: مجموع کشتار طیور استان خراسان رضوی در این مدت نیز ۶۳ میلیون و ۴۱۰ هزار قطعه با وزن ۱۲۲ هزار تن گوشت سفید بوده که ۲۴۶ تن از این میزان ضبط و معدوم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.