عرضه کننده مرغ فاسد در سبزوار به ۷ ماه حبس محکوم شد

رئیس اداره دامپزشکی سبزوار گفت: عرضه کننده مرغ فاسد در این شهرستان به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

برات‌الله زیدآبادی رئیس اداره دامپزشکی سبزوار  با بیان اینکه متصدی یک واحد مرغ فروشی به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی به تحمل ۷ماه حبس تعزیری محکوم شد، گفت: پیرو شکایات مردمی مبنی بر عرضه فراورده خام دامی فاسد و تاریخ منقضی در یک مرغ فروشی در سبزوار، اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مقدار ۵۵ کیلوگرم بال و بازو، جگر و سنگدان و مرغ فاسد و تاریخ گذشته ضبط و معدوم‌سازی شد و پرونده فرد خاطی نیز به مراجع قضایی ارجاع گردید.

رئیس اداره دامپزشکی سبزوار ادامه داد: قاضی شهرامشم آبادی رئیس شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو شهرستان سبزوار با توجه به وجود سابقه محکومیت کیفری مشابه و عدم تأثیر مجازات جزای نقدی جایگزین حبس، متهم را مستند به بند ۱ ماده ۲ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی به تحمل ۷ ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

زیدآبادی بیان کرد: سلامت و تأمین امنیت غذایی از جمله وظایف مهم دامپزشکی است که بازرسان شبکه دامپزشکی مطابق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی بر این امر نظارت مستمر دارند و متصدی‌های فروش فراورده‌های خام دامی موظف هستند محصول تولید شده در بسته بندی‌های مجاز دارای لیبل حاوی مشخصات و داری اعتبار مصرف عرضه کنند،

برچسب ها: مرغ فاسد ، حبس تعزیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.