بررسی وضعیت بازارفروش محصول سیب زمینی شهرستانهای غرب استان اصفهان

نشست هم اندیشی برای بررسی وضعیت بازارفروش و تعیین تکلیف محصول سیب زمینی تولیدی شهرستان‌های غرب استان اصفهان، در فریدن برگزار شد.

 مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: برای تعیین تکلیف وضعیت محصول سیب زمینی شهرستان‌های غرب استان راهکار‌های کوتاه مدت و بلند مدت شامل تسهیل گری در حوزه صادرات، رفع موانع صادرکنندگان، عرضه مستقیم در میادین میوه و تره بار اصفهان و تهران، تغییر الگوی کشت، تغییر و توسعه زیرساخت‌ها و صنایع تبدیلی پیش بینی و انجام باقیدفوریت برنامه ریزی شد.

محسن حاج عابدی با اشاره به صادرات ۱۹۶ هزارتن سیب زمینی در ۹ ماه اخیر افزود: سهم استان اصفهان از این میزان صادرات ۵ هزار و ۳۰۲ تن بوده که در حال حاضر کمک به کشاورزان در جهت پایداری قیمت محصول سیب زمینی منطقه غرب استان، توسعه صادرات این محصول به کشور‌های هدف صادراتی است و در این نشست راهکار‌های مختلف برای تسریع این موضوع بررسی شد.

اوگفت: طرح بنیادین و اثرگذار در حوزه صنایع تبدیلی و زیرساختی در شهرستان‌های غرب استان اصفهان یک نیاز ضروری است و این موضوع باید مطالبه جدی این ۴ شهرستان در دور دوم سفر ریاست جمهوری به اصفهان باشد.

در این نشست فرمانداران ۴ شهرستان غرب استان اصفهان، مدیران و کارشناسان جهادکشاورزی و همچنین کشاورزان و تولیدکنندگان محصول سیب زمینی به بیان مشکلات و راهکار‌های برون رفت از وضعیت نابسامان محصول سیب زمینی پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۰ ۲۸ دی ۱۴۰۲
نماینده.فریدن.باید.هرچه.سریع.برای.رفع.مشکل.سیب.زمینی.صادرات.راتقویت.کند.ووزیرکشاورزی.رابرای.توجیح.این.معضل.استیضاح.کند.وگرنه.هیچکس.به.اورای.نمی.دهد
آخرین اخبار