امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان آموزش و پرورش و شرکت گاز کردستان

تفاهم‌نامه همکاری میان آموزش و پرورش و شرکت گاز کردستان با هدف فرهنگ‌سازی درخصوص مصرف صحیح انرژی امضاء شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری با شرکت گاز کردستان گفت: دانش آموزان و فرهنگیان نقش محوری در خصوص فرهنگ سازی دارند و یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش نیز فرهنگ سازی است.

هاشم ناظمی جلال افزود: همکاری آموزش و پرورش و شرکت‌گاز می‌تواند به فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف صحیح این انرژی کمک شایانی نماید.

وی با بیان اینکه در مجموعه آموزش و پرورش استان به دنبال تاثیرگذاری واقعی با استفاده از گفتمان‌سازی هستیم، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مشارکتی با دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر در دستورکار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

مصرف گاز در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرعامل شرکت گاز کردستان نیز با اشاره به پوشش نزدیک به ۱۰۰ درصدی گاز در استان، از افزایش ۱.۳ برابری مصرف گاز نسبت به سال گذشته نیز خبر داد.

 احمد فعله‌گری همچنین با اشاره به میانگین بالای مصرف گاز در کشور، آن را ۳ یا ۴ برابر میانگین جهانی عنوان کرد و گفت: مصرف گاز در کردستان نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

وی، آموزش و پرورش را به عنوان نهادِ محوری در زمینه فرهنگ‌سازی معرفی و خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت زمینه‌ساز تغییرات اساسی در فرهنگ جامعه است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه سخنان خود با پرداختن به مفاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، با بیان اینکه می‌خواهیم کاهش مصرف گاز و فرهنگ‌سازی در این زمینه را از طریق دانش آموزان استان دنبال نماییم، از تمهید بند‌های تشویقی برای دانش‌آموزان و پاداش برای مشترکان با مصرف متعارف خبر داد.

فعله‌گری افزود: این تفاهم‌نامه در سه حوزه برگزاری مسابقات و رویداد‌های فرهنگی در بین دانش آموزان استان، جشنواره خوارزمی با پرداختن به مصرف بهینه گاز و دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان جریان خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.