اختصاص ۲۳ درصد از مبادلات مرزی کشور به آذربایجان غربی

مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: ۲۳ درصد از مبادلات مرزی کشور به این استان اختصاص دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در میز تخصصی عراق با رویکرد اقلیم کردستان عراق گفت: آذربایجان غربی نزدیک به ۲۳ درصد از مبادلات مرزی کشور را به خود اختصاص داده است و در سال جاری میزان صادرات این استان به اقلیم کردستان عراق ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

عبدالحمید سرتیپی توسعه دیپلماسی اقتصادی را یکی از اولویت ها و سیاست‌های راهبردی دستگاه های اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: استان  آذربایجان غربی ارتباط ویژه و تنگاتنگ با کشور‌های همجوار دارد.

وی با اشاره به وجود ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک بین آذربایجان غربی و سه کشور همسایه ادامه داد: آذربایجان غربیی تنها استانی می‌باشد که با ۳ کشور ترکیه، اقلیم کردستان و جمهوری خود مختار نخجوان مرز مشترک داشته و دارای پتانسیل‌ها و ویژگی‌های خاص صادراتی است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن شش پایانه مرزی پلدشت، بازرگان، سرو، رازی، تمرچین و کیله از پتانسیل خوبی برای صادرات بهره‌مند می باشد و خوشبختانه راهبرد ویژه استانداری آذربایجان غربی و شخص آقای استاندار تکمیل تمام زیرساخت‌های مربوط به توسعه صادرات استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.